درب این دفتر مشترک به روی رسانه ها بسته است


ساعت: 07:55
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893790

یکی از موانع بر سر راه مطالبات اصحاب رسانه در استان کرمان است؛ مسئولان از مسئولیت فرار می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; همه ساله در ایام منتهی به 26 مرداد و چند روز پس از آن، تشکل ها و نهادها برای گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه جلسات و مراسمی برگزار می کنند و نزدیک به یک ماه است که خبرنگاران و اصحاب رسانه عزیز هستند. .

اما خوب بود که احترام به رسانه ها و خبرنگاران در طول سال حفظ شد و قطعا خبرنگاران صدای مردم در مطالبات و حل مشکلات مردم هستند. آنها این احترام را معادل مسئولیت مسئولان می دانند.

اما متأسفانه «اهمیت رسانه و ارج نهادن به زحمات رسانه ها»، «رسانه رکن چهارم دموکراسی است» و سخنان مشابه فقط شعارهای زیبایی است که حاکمان بر زبان می آورند. اما گاهی عملاً هیچ پاسخگویی از سوی برخی کارمندان در قبال رسانه ها وجود ندارد.

یکی از نهادهایی که درهای آن به روی اصحاب رسانه بسته است، اداره کل نذورات و امور خیریه استان کرمان است.

اگرچه بسیاری از سازمان ها اعم از میراث فرهنگی، شهرداری، راه و شهرسازی و… باید در تعامل با اداره اوقاف به بخشی از مطالبات مردم پاسخ دهند؛ اما متأسفانه مدیر و معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تعامل مناسبی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ندارند و به ندرت می توان گفت و گو با آنان را در رسانه ها مشاهده کرد.

خبرنگار راه آرمان چند ماهی است که در مسیر برخی از موضوعات زیر آمده است؛ تلاش برای ارتباط با مدیرکل اوقاف یا معاونانش اما پس از تلاش های فراوان و تماس های مکرر و ارجاع به مدیر روابط عمومی و دفتر! وی تاکنون نتوانسته پاسخی برای سوالات خود که درخواست های دسته جمعی است، دریافت کند.

برخی از موارد مطرح شده از جمله احیای بافت قدیمی که در حوزه شهرداری منطقه 5 است و یا مسائل مربوط به نهضت مسکن ملی و… مسئولیت اداره اوقاف را می طلبد.

محمدرضا کامساری ۲۷ خرداد در گفتگو با را آرمان در خصوص آخرین وضعیت بازار کالا محمود گفت: بیش از سی غرفه در این بازار در اختیار اداره کل اوقاف است و یا این سازمان باید واگذار کند. غرفه ها را می توان احیا کرد یا ریاست اوقاف نسبت به احیای آنها اقدام کند.

دوم مردادماه در جلسه شورای مسکن استان تاکید شد که بر اساس دستورالعمل ملی، یک متر زمین از محل کمک های مردمی به نهضت ملی مسکن اختصاص نمی یابد.


اصحاب رسانه حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند و می دانند که ارتباط با مدیران استانی برای رفع چالش های ذهنی مردم وظیفه ذاتی آنهاست، اما پرهیز رسانه ای برخی مسئولان موجب ناامیدی افکار عمومی می شود. به ذهن مردم می رسد که این فرار از رسانه ها برای فرار از مسئولیت است.

پایگاه خبری راه آرمان فعالیت اجرایی این نهاد را تکذیب نمی کند، اما در حالی که به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمیسی، رئیس سازمان خیریه و خیریه سراسر کشور، کرمان یکی از رتبه های برتر جذب خیرین است. در کشور؛ این حق رسانه ها و مردم استان است که از فعالیت های این سازمان مطلع شوند.

امید است سازمان خیرین و خیرین استان علاوه بر فعالیت های موظف، ارتباطات رسانه ای را نیز در اولویت های کاری خود قرار دهد.

نویسنده: میری، کارشناس رسانه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید