درخواست رستم قاسمی از دولت!

زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796551

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اراضی موجود در اختیار نهادها و نهادهای دولتی از آنها خواست این اراضی را برای اجرای نهضت ملی مسکن به وزارت راه واگذار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در حاشیه آغاز بهره برداری از 41 هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان قم گفت: بیش از 50 درصد قیمت سبد خانوار در ایران برای افراد بی خانمان اجاره است و وظیفه ماست که بتوانیم برنامه ریزی یک حرکت ملی تا پایان دولت مسکن را توسعه دهید و این افراد را صاحب خانه کنید.

وی افزود: نهضت ملی مسکن مطالبه و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است تا مردم صاحب مسکن شوند.

وی با بیان اینکه کوم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن بود، افزود: سهمیه هر استان در دو مرحله 2 میلیون واحدی نهضت ملی تعیین شد و خوشبختانه کوم از سهم تعیین شده برای آن استان در مرحله اول فراتر رفت.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه حدود 89 هزار نفر در کوم در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: زمین های زیادی در شهرستان وجود دارد که نیازی به الحاق ندارد و می توان در اختیار مردم قرار داد. این اراضی اکنون در اختیار مؤسسات و مؤسساتی است که بر اساس قانون جهش مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظفند در صورت بلااستفاده ماندن و در دست ساخت نبودن زمین، آن ها را به دولت برگردانند. برای استفاده در جنبش ملی مسکن استفاده می شود.

قاسمی تصریح کرد: درخواست من این است که مجموعه هایی که این زمین ها را دارند و مازاد دارند، آنها را برگردانند. دانشگاه ها و موسسات آموزشی در حال حاضر بیشترین تقاضا را دارند و در آینده به ظرفیت بیشتری نیاز نخواهند داشت. حدود 1000 هکتار زمین در اختیار این نهادها است و سهم استان کوم در مرحله دوم باید توسط این اراضی تامین شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید