درخواست مهم پکن از آمریکا در خصوص مذاکرات وین

درخواست مهم پکن از آمریکا در خصوص مذاکرات وین

روز جدید سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: مشکلات قابل توجهی در روند احیای توافق هسته ای باقی مانده است و آمریکا باید گام های فعال تری در این زمینه بردارد.
.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که مذاکرات هسته ای با ایران به مرحله نهایی رسیده است و فرصت مهمی برای بازگرداندن توافق به مسیر اصلی است. در عین حال، هنوز مشکلات قابل توجهی وجود دارد که باید برطرف شود

وی ادامه داد: یک ضرب المثل چینی می گوید 90 مایل تنها نیمی از مسیر 100 مایلی است. چون در نهایت راه سخت می شود. در مرحله نهایی مذاکرات، همه طرف‌ها باید احترام متقابل را حفظ کنند، خارج از چارچوب فکر کنند، به اجماع برسند و در مورد مسائل باقی مانده پیشرفت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: این مسئولیت آمریکا – عامل بحران هسته‌ای ایران – است که در برابر اقدامات متقابل طرف ایرانی اقدام فعال‌تری انجام دهد تا همه مشکلات باقی‌مانده به زودی حل شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه چین همواره مواضع منصفانه و سازنده ای در مذاکرات اتخاذ کرده است، افزود: ما به همکاری با همه کشورها ادامه خواهیم داد تا مذاکرات را از از سرگیری تعهدات پیش ببریم.

هشتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 با حضور غیرمستقیم آمریکا به منظور رفع تحریم های سرکوبگرانه آمریکا علیه کشورمان و بازگشت واشنگتن به برجام، هم اکنون در پایتخت اتریش در جریان است.

وی نوشت: گفت و گوی تلفنی امشب با دکتر باقری دو گفته در مورد مذاکرات وین را در ذهن من تایید کرد:

لحظه به لحظه بر دشواری مذاکره کنندگان ایرانی در اجرای دستورالعمل های منطقی و قانونی تهران افزوده می شود.

2. ادامه «نمایش» به ابتکار طرف های غربی برای پرهیز از تعهدات.

منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی نیز گفته‌اند که دیدارها و نشست‌های هفته گذشته تاکنون در فضایی «پیش‌رو» و «سازنده» برگزار شده و در مورد بقیه موضوعات بحث‌های جدی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید