درخواست مهم پیشکسوت پرسپولیس توسط یحیی

درخواست مهم پیشکسوت پرسپولیس توسط یحیی

پرسپولیس موفق شد با برتری 2 بر 1 مقابل استقلال قهرمان جام حذفی شود و در فصلی که به تازگی به پایان رسیده است، قهرمان جام حذفی شود.

شاید بتوان گفت شوک اصلی پس از سه گانه قهرمانی پرسپولیس (لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام) مصاحبه تلویزیونی یحیی گل محمدی و اعلام تلویحی جدایی اش از این تیم و استراحت بود! کمتر کسی باور داشت که سرمربی موفق پرسپولیس بعد از سه قهرمانی اینگونه بیاید و صحبت از رفتن کند اما این اتفاق افتاد.

مرتضی کرمانی مقدم ستاره دهه 60 پرسپولیس در این باره می گوید: احساس می کنم یحیی گل محمدی کمی خسته است. او در آن فصل فشار زیادی را تحمل کرد و در نهایت توانست تیمش را به قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی برساند. این اتفاق برای سایر مربیان نیز افتاده است. شما دیدید که گواردیولا در بارسا یا زیدان با رئال مادرید قهرمان لالیگا، لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان شد و سپس خداحافظی کرد. این مشکلات در دنیای فوتبال طبیعی است و گاهی مربی یک قهرمان احساس می کند که شاید شرایط برای دفاع از عنوان یا کسب عناوین و افتخارات دیگر مهیا نباشد و به همین دلیل ترجیح می دهد به عنوان قهرمان تیمش را ترک کند.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر واقعا نمی توان جایگزین مناسبی برای یحیی گل محمدی پیدا کرد. هرکسی که جانشین یحیی شود، با کار و انتظارات زیادی مواجه است و این فشار می تواند او را با چالش و حتی بحران بزرگی مواجه کند. یک سرمربی خوب خارجی قیمت بالایی دارد که در کشور ما با توجه به شرایط ارزی – دلاری عملا غیرممکن است. مربیان داخلی برای جایگزینی یک سرمربی موفق با سه جام واقعاً با مشکلات زیادی روبرو هستند. بنابراین بهترین جایگزین برای یحیی گل محمدی خود یحیی گل محمدی است.

کرمانی مقدم تصریح کرد: معتقدم مدیران باشگاه پرسپولیس باید اجازه دهند یحیی گل محمدی چند روز استراحت کند و سپس با او سر یک میز بنشینند و مذاکرات جدی را آغاز کنند. فکر می کنم مهم ترین انگیزه برای ماندن یحیی گل محمدی در پرسپولیس و منصرف کردن او از بحث جدایی، لیگ قهرمانان آسیا است. پرسپولیس یک بار با او به فینال این رقابت ها رفت و هنوز هم می تواند به فینال و حتی قهرمانی راه پیدا کند. یحیی گل محمدی باید بماند و به تنهایی این تیم را قهرمان آسیا کند. البته واقعیت این است که مسابقات قهرمانی آسیا بودجه و امکانات خاصی می خواهد و متولیان امر باید شرایط را برای این تیم خوب و شایسته پرسپولیس فراهم کنند تا یحیی گل محمدی دلگرم شود و با جان و دل در تیمش بماند و برای قهرمانی بجنگد. از آسیا

ستاره سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم ایران است و بر هیچکس پوشیده نیست. تیمی که در دو دربی متوالی استقلال را شکست داده و قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شده است، باید پتانسیل بالایی داشته باشد. اما معتقدم این تیم هم مانند یحیی گل محمدی برای دفاع از عنوان قهرمانی و موفقیت در آسیا نیاز به تقویت دارد. این تیم بازیکنان خوب زیادی در خطوط مختلف دارد اما در خط حمله، هافبک و حتی دفاع به بازیکنان سطح بالایی نیاز دارد تا بتواند در مقابل غول های آسیایی مقاومت کند. آخرین باری که پرسپولیس در آسیا مقابل الهلال عربستان قرار گرفت را همه خوب به یاد داریم. تیم های موفق آسیا مبالغ هنگفتی را خرج می کنند و ما باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

کرمانی مقدم درباره قانون جدید سقف بودجه باشگاه ها نیز خاطرنشان می کند: نمی دانم این قانون بر چه اساسی تصویب شده است. آیا تعهد اجرایی وجود دارد یا خیر؟ اما به هر حال به یاد داریم که سقف قراردادهای بازیکنان چند سال پیش چه بلایی سر فوتبال ایران آورد. سقف قراردادهای بازیکنان به کف قرارداد تبدیل شد و ناگهان دستمزد بازیکنان به طرز وحشیانه و غیرقابل توضیحی افزایش یافت. تجربه نشان می دهد که این قوانین بیشتر به رد و بدل شدن پول زیر میز و مخفی شدن در باشگاه ها منجر می شود و نظارت چندانی نیز وجود ندارد. در واقع نمی توان همه باشگاه ها را دنبال کرد و این یک واقعیت است. به نظر من باید راهکارهای جدیدی در این زمینه اندیشیده شود. یکی از دوستان متخصص می گفت که همان سقف بودجه یا فیرپلی مالی در اروپا صدق می کند، اما نباید فراموش کرد که قراردادها، دستمزدها و مالیات ها در فوتبال اروپا کاملاً مشخص است. هیچ کس نمی تواند از زیر بار مالیات فرار کند و قراردادهای همه ستاره های فوتبال بسیار شفاف منتشر می شود. آیا چنین فرصتی در فوتبال ما وجود دارد؟

وی در پایان زحمات مدیرعامل پرسپولیس را اینگونه ارزیابی می کند: به نظر من امتیاز مدیریتی رضا درویش در پرسپولیس بالاتر از 20 بود، او در فصل نقل و انتقالات کار بزرگی انجام داد و با توجه به تمام مشکلات و مشکلات در لیگ ادامه داد. او نگذاشت پرسپولیس مانند سایر تیم ها در حاشیه بماند و در نهایت به این تیم کمک کرد تا قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود. به او و همکارانش در باشگاه هم باید خسته نباشید گفت.

دیدگاهتان را بنویسید