درخواست مهم کی روش و تیم ملی برای جام جهانی

درخواست مهم کی روش و تیم ملی برای جام جهانی

عده ای نه می گویند و فکر می کنند تیم ملی با این تدارکات نباید به فکر صعود باشد و توقعات تیم ملی را بالا می برد و بعد با عدم احراز صلاحیت باعث انتقاد از کادر فنی و تیم ملی شود؟ اعتقاد این افراد این است که با توجه به رتبه های فیفا، ایران نباید به دنبال صعود باشد و تنها عملکرد شایسته مقابل این تیم ها کافی است.

آیا این نظر منطقی است؟

در دوره قبل تیم ملی که با اسپانیا و پرتغال همگروه بود در آخرین ثانیه های بازی مقابل پرتغال با ضربه مهدی طارمی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به گل رسید. تیم ملی تا مرحله حذفی جام جهانی صعود می کرد و بعد همه ایران را تحسین کردند.

در این دوره از بازی ها، اگر ایران بر خلاف بازی با پرتغال خوش شانس باشد و از فرصت ها استفاده کند و به مرحله حذفی مسابقات راه پیدا کند، هیچکس نمی گوید ایران تیم شایسته صعود نیست، زیرا ما تیم اول آسیا محسوب می شویم و مهمتر از همه این است که در دو فصل قبل ثابت کرده ایم که می توانیم در مقابل تیم های بزرگ بایستیم و از همه مهمتر فرصت سازی کنیم.

ما فقط به این نکته اشاره می کنیم، اینگونه فکر کردن یعنی هرگز صعود نکنید. چون همیشه در جام جهانی با تیم های بزرگ بازی می کنیم و تیم های بزرگ هیچ وقت کوچک نمی شوند و ما هستیم که برای بزرگ شدن باید بزرگ فکر کنیم؟

آیا انتظار صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی منطقی است؟ بهتر است این سوال را از خود بپرسیم؛ چرا نباید به دنبال صعود باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید