درخواست کمک تهران از اوکراین در تلاش برای اجماع جهانی علیه ایران!


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822932

در همین حال، سفیر اوکراین در تهران از ایران خواست به مردم جنگ زده خود کمک کند، اما مقامات اوکراینی از هیچ تلاشی برای دستیابی به اجماع جهانی بین سازمان های بین المللی علیه ایران و افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران، اخیراً در گفت‌وگو با زنجیره شرق درباره عدم حمایت از اوکراین در زمان جنگ با روسیه اظهارات عجیبی را خطاب به ایران بیان کرد و گفت ایران به کمک به کشور جنگ‌زده افتخار می‌کند.

سخنان سفیر اوکراین در تهران در حالی صورت گرفت که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی داشت.

یک دیپلمات اوکراینی از ایران خواسته پس از جنگ با روسیه به کشورش کمک کند. این یک اتفاق بود، ایران “عمدا” هواپیمای مسافربری خود را ساقط کرد!

سفیر اوکراین در تهران حتی تهدید به کمک به مردم جنگ زده خود از ایران کرده و گفته است: «اگر موضع دولت ایران مبنی بر عدم حمایت از اوکراین ادامه یابد، سال آینده از اوکراین تقاضای غذا خواهید کرد. فرض کنید اوکراین می پرسد که تا به حال کجا بوده اید؟ “یک سال پیش که ما به کمک های بشردوستانه شما نیاز داشتیم کجا بودید؟”

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که دولت اوکراین از سقوط هواپیمای اوکراینی به عنوان دستاویزی برای جلب نظر جامعه جهانی به اجماع علیه ایران استفاده کرد.

زلینسکی در طول مواضع خود بارها گفته بود که سازمان‌های بین‌المللی باید ایران را به دلیل سقوط هواپیما تحریم کنند، اما این در حالی بود که مارک مک‌کینون، خبرنگار گلوب اند میل در اوکراین، به اظهارات وزیر امور خارجه واکنش نشان داد. شورای امنیت ملی اوکراین درباره دروغ مقامات ایرانی گفته بود: آقای دانیلوف هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ندارد، اما از آنجایی که اسناد و مدارک ماجرا در اختیار او قرار نگرفته، از روی “بیهودگی” این را گفته است. .

وی افزود: سخنان رئیس شورای امنیت ملی اوکراین برای تحت فشار قرار دادن ایران برای دریافت اطلاعات بیشتر از ایران است.

البته شاید لازم باشد یادآور شویم که تحریم های بین المللی دوستان غربی و آمریکایی اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، امکان انتقال کمک های مالی به این کشور را عملا غیرممکن کرده است. وی در تماس تلفنی با حسین امیرعبدالهیان از جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم پزشکی به اوکراین تشکر کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید