دروغ بزرگ پشت شعار “فرزند کمتر، زندگی بهتر” / “بچه طلایی”; عنوان نوزادان متولد شده از مادران 42 سال به بالا


ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822398

گفتگوی دانا با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت;

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت: بر اساس یافته های مجلات معتبر پزشکی مانند BMJ یا Prince، سن باروری و بارداری زنان تا سن 42 سالگی ادامه دارد. بر اساس این مطالعه، یک زن 43-42 ساله نه تنها از بارداری منع نمی شود. اما با مراقبت بیشتر او می تواند فرزند خود را به دنیا بیاورد. اما به فرزندان چنین زنانی که از مادران 42 ساله و بالاتر به دنیا می آیند، به دلیل توانایی ذاتی آنها «بچه های طلایی» یا «بچه های طلایی» می گویند.


به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ خبرگزاری ایسنا اواخر هفته گذشته در گزارشی با استفاده از نرخ زاد و ولد سال گذشته نسبت به سال های گذشته نوشت: سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: میزان تولد مادران در گروه سنی 50 تا 54 سال گذشته 255 فرزند بوده است همچنین 69 هزار و 103 نوزاد در گروه سنی 10 تا 19 سال از مادران متولد شده اند که این گروه سنی پرخطر است.


253dde90 bb6d 48ba b480 09a9e5cf214e خبر خاکستری

نکته مهم این اعداد این است که به نظر می رسد هموطنان در یک حرکت خودجوش متوجه شده اند که در 30 سال اخیر سیاست های تخیلی نهفته در پشت شعار محدودکننده «فرزند کمتر، زندگی بهتر» چه ضربه ای به مردم وارد کرده است. تولد؛ زیرا طبق فتوای این مشی تحریف شده و ناشناخته، زنان تنها قبل از 35 سالگی امکان باردار شدن و بچه دار شدن را داشتند و حمل زن پس از 35 سالگی عواقبی مانند معلولیت های جسمی و روحی و زوال عقل را به همراه داشت. بنابراین با افزایش موالید که البته سایر آمارهای سازمان ثبت اسناد نیز آن را تایید می کند، حرکت های امیدوارکننده ای در پیش است. برای آگاهی از آخرین اکتشافات در زمینه جمعیت و زاد و ولد گفت وگویی با نویسنده کتاب «جنگ جهانی برای جمعیت» انجام دادیم که در ادامه مهم ترین موضوعات این نشست ارائه می شود.


***

صبح بخیر دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در مقدمه بحث خاطرنشان کرد: باید از همین نقطه شروع کنم و بگویم که حدود سه دهه پیش فعالیت های کنترل جمعیت و تنظیم خانواده در ایران رواج داشت و طرح های تنظیم خانواده و کاهش زاد و ولد غالب بود که بخشی از آن است. . این پروژه ای است که ابعاد بسیار وسیعی دارد و به عزم ملی و اراده عمومی تبدیل شده است. در واقع طرح تنظیم خانواده یک پروژه غیرحرفه ای و غیرعلمی بود.

530b816f 7355 4ce3 b67d edca77b1e5ce خبر خاکستری

وی افزود: در ابتدا شروع این طرح بر اساس آمار مخدوش و بدون پشتوانه آماری بود. بر اساس این آمارهای مخدوش، نرخ رشد 3.09 درصدی اعلام شده نادیده گرفته شد و حدود 09 درصد از نرخ رشد اعلام شده مربوط به ایرانی ها و خارجی ها نبود. ، هم شروع طرح تنظیم خانواده و هم تداوم سه دهه و به عبارتی 30 ساله این پروژه از نظر ما کاملا غیرحرفه ای است.

a6621aee 39d7 4b83 b347 0c8340fcd592 خبر خاکستری

این پژوهشگر حوزه جمعیت در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جریان و در جریان طرح تنظیم خانواده پیشنهادهایی تهیه شد که به تعبیر صحیح شما به دنبال توجیه طرح تنظیم خانواده بود. گذرهایی مانند; «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، «فرزند کمتر، تربیت بهتر»؛ همچنین محدود کردن سن باروری از 25 به 35 سال که البته اختراعات بسیار دیگری بود که واقعاً نه علمی هستند و نه تجربی! چون این کودک بر اساس کدام شاخص کمتر زندگی بهتری دارد. برای زندگی بهتر چه شاخص ها و مولفه هایی در نظر گرفته شده است؟ به طور کلی، کیفیت زندگی بهتر چیست؟ با تعداد فرزندان کمتر به چه چیزی می رسیم؟ بنابراین، اگر کیفیت زندگی در نشاط، شادابی، به امید آینده در تلاش بیشتر، در تلاش اجتماعی و پویایی جامعه باشد. با فرزندان کمتر هرگز نمی توان به آن دست یافت.

2c084675 93ad 4b69 91a5 13d7213d7cb6 خبر خاکستری

وی افزود: تعریف آموزش بهتر که گفته شد با فرزندان کمتر به زندگی بهتری دست یابیم چیست؟ در حالی که نه علوم تربیتی، نه خانواده و نه تجربه خانواده های کوچک و تک فرزند تایید نمی کند که تعداد فرزندان کمتر می تواند باعث زندگی بهتر شود! در عین حال، نرخ پایین زاد و ولد به طور جدی روند آموزشی را مختل می کند. چون خود بچه ها یا خیلی درونگرا هستند یا خیلی برونگرا. بنابراین، آموزش بهتر نیاز به بازتعریف دارد. امروزه نیز علم تعلیم و تربیت به این قاعده معتقد است که آموزش بهتر و کیفیت آموزش در روابط همتا به همتا اتفاق می افتد. نه در رابطه بچه ها با والدینشان! بنابراین در روابط خواهر و برادری هم سن و سال که تقریباً در یک گروه سنی و با اختلاف سنی اندک هستند، ممکن است همین کنش ها و واکنش ها روند آموزش بهتر را مشخص کند و پیشنهادات مشابهی را مبنا قرار دهد. شعار کاهش زاد و ولد و تربیت بهتر

8e2be41e 72af 43a1 803b fd48163afbd2 خبر خاکستری


نویسنده کتاب “جنگ جهانی برای جمعیت” وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: یکی دیگر از این ادعاها سن باروری مطمئن و مطمئن است. متأسفانه در متون پزشکی به قول ما در دفترچه های پزشکی آمده است که بارداری در سن 35 سالگی به بالا «خطرناک» است. “برای خانم ها. » در نظر گرفته می شوند. هر چند من قاطعانه می گویم که این گفته یک گزاره علمی نیست. از آنجایی که بر اساس تجربیات خانوادگی و بر اساس علم روز یا مراجع معتبر پزشکی در دنیا ساخته نشده است، تحقیقاتی در این زمینه انجام داده ام. بر اساس یافته های مجلات و مجلاتی مانند BMJ یا Prince که از معتبرترین مجلات علمی و مراجع پزشکی در جهان هستند، در اینجا به بررسی 15 تا 20 سال تحقیق مفصل در رابطه با سن بارداری سیف می پردازیم. اعلام کرد: سنین بارداری ایمن و در واقع باروری و باروری زنان از 17 سالگی شروع می شود و در 19 سالگی به اوج بارداری و باروری می رسد و این آمادگی بارداری تا 42 سالگی ادامه دارد. و این وضعیت تا این سن ادامه دارد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که بر اساس این یافته ها و بررسی ها، زنان 43 تا 42 ساله در دوران بارداری منع مصرف ندارند. فقط در صورت بارداری باید مراقبت بیشتری از آنها انجام شود

c9c05217 0291 4b15 80c2 aa314ec45bf5 خبر خاکستری

قاسمی تازه تعبیر بسیار جالبی را در دنیا ایجاد کرده است تا زنان زیر 19 سال و بالای 42 سال از بارداری و زایمان ناامید نشوند و آن این است که به فرزندان مادران زیر 19 سال و بالای 43 سال طلایی «بچه» می گویند. “بچه های طلایی”. این مطالعه می گوید که بچه های طلایی از کودکان عادی با ارزش تر هستند. زیرا این کودکان به دلیل وجود یکسری توانایی ها از جمله توانایی های ذهنی و تاثیرگذاری هوش، ارزشمند و به اصطلاح طلایی محسوب می شوند. اینها قسمت هایی است که از قضا آمار ولادت های سال 1400 را به ما می گویند. می خواهم بگویم که نرخ رشد جمعیت در سال 1400 به هفت دهم درصد رسیده است که بخشی از آن به میزان تولد مادران زیر 19 سال و بالای 45 سال بستگی دارد. سال ها.

49248fe6 6b3d 4e8d a15b 7cf8f41c11bf خبر خاکستری

وی افزود: این تجربه و این تحقیقات علمی و روز بین المللی در دنیا به ما می گوید که این بخش هایی که در دوران تنظیم خانواده خیلی بر آن تاکید داشتید امروز ثابت شده است که این شعارها و رویکردهایی که کشور با آن ارتباط بیشتری پیدا کرده است. بیش از سه دهه است و درست و علمی نیست و خلاف آن ثابت شده است. همچنین اجرای قانون جوانان در رفع موانع اقتصادی و مشکلات معیشتی و مالی زوج های جوان بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید