غلبه بر فرهنگ غلط فرزندان کمتر، زندگی بهتر. یکی از دلایل اصلی عدم تمایل به ازدواج / در تشکیل خانواده، فرهنگ و اقتصاد ضروری و متقابل است.

ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785307

متأسفانه امروزه شاهد هستیم که موضوع مهم و حیاتی ازدواج دستخوش تغییرات زیادی شده است که یکی از دلایل آن تغییر سبک زندگی افراد و همچنین گسترش نگرش های غلط و منفی در این زمینه است. اشاعه باورهای منفی برخی خانواده ها مبنی بر اینکه در ابتدای زندگی مشترک و یا حتی قبل از آن باید تمامی وسایل منزل مانند (خانه، ماشین، جهیزیه سنگین و…) آماده باشد که راه ازدواج است. به راحتی جوانان را به موقع می بندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، ازدواج یک سنت دیرینه اجتماعی، طبیعی و دینی در همه ادیان و ملل است. سنتی شیرین و دوست داشتنی که یادآور خاطرات خوش است. امری مقدس است که ارزشهای ارزشمندی را در دل دارد و جایگزینی برای آن ندارد.

یکی از آثار مهم ازدواج به موقع و مفید، داشتن جامعه ای سالم و مرفه و به دور از مفاسد مضر اجتماعی است.

همچنین یکی دیگر از نتایج ارزشمند ازدواج سالم، افزایش باروری و در نتیجه در دسترس قرار گرفتن نیروی کار جوان برای جامعه است که همه اجتماعی، اقتصادی و… را تحت تاثیر قرار می دهد. زیر ساخت.

متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که این موضوع مهم و حیاتی دستخوش تغییرات زیادی شده است که یکی از دلایل آن تغییر سبک زندگی مردم و نیز گسترش نگرش های نادرست و منفی در این حوزه است.

اشاعه باورهای منفی برخی خانواده ها مبنی بر اینکه در ابتدای زندگی همه وسایل منزل مانند (خانه، ماشین، جهیزیه سنگین و …) باید آماده باشد که راه را برای ازدواج آسان و به موقع جوانان می بندد.

حال سوالی که در اذهان ایجاد می شود این است که چه کسانی در گسترش چشم و هم چشمی در ازدواج نقش دارند؟ رسانه ها چقدر در شکل گیری فرهنگ غلط در ازدواج جوانان تاثیرگذار هستند؟

فرهنگ و اقتصاد لازمه تشکیل خانواده و ازدواج است

یوسف هدرویسی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه هم فرهنگ و هم اقتصاد نقش تعیین کننده ای در ازدواج دارند، گفت: در ازدواج به فرهنگ و اقتصاد نیاز است. آنها همدیگر هستند، همانطور که اقتصاد تعیین می کند ازدواج چگونه افزایش یا کاهش یابد، فرهنگ نیز بسیار دخیل است.

وی تاکید کرد: اگر جامعه ما فرهنگ خوب و قوی داشته باشد و ازدواج عاقلانه باشد، قطعا جوانان به خاطر چشم و هم چشمی به فکر مشکلات اقتصادی نخواهند بود، بلکه زندگی را ساده شروع می کنند و خداوند به آنها کمک خواهد کرد. اما متاسفانه تجمل گرایی در این زمینه بیش از حد شده است.

وی گفت: این یک عامل واحد نیست و ابعاد مختلفی در این زمینه مؤثر است که معمولاً چهره به چهره، مشکلات اقتصادی و عدم کار درست و فرهنگ عاملی و تغییر نگرش افراد در جامعه است. خصوصاً خانواده های زوجین از نظر نحوه ازدواج و تأمین لوازم لازم برای شروع زندگی، در وقوع این اتفاق تأثیرگذار است.

وی در خصوص گرایش جوانان به ازدواج نکردن و کاهش باروری بیان کرد: عوامل اصلی عدم تمایل به پیشرفت خانواده و زایمان است. خانواده ها البته به مشکل اقتصادی تبدیل شده اند.

وی می افزاید: در یک مقاله علمی دلیل 30 درصد طلاق ها، چشم و هم چشمی خانواده ها برای ازدواج، تهیه جهیزیه های بسیار سنگین، برگزاری جشن عروسی بسیار مجلل در تالارهای گران قیمت و شلوغی زیاد که باعث می شود زوج ها در بدهی زندگی این مشکل عامل اصلی اختلافات خانوادگی است و در نهایت منجر به شکست و طلاق می شود.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تاکید می کند: عامل دیگر فرار جوانان از ازدواج، عامل اقتصادی و مشکل اشتغال است که متأسفانه جوانان متحمل هزینه های مالی بسیار سنگینی هستند. باری برای شروع زندگی که مسئله مهمی است.

وی افزود: دولت برای تسهیل ازدواج جوانان وام 200 میلیونی را تصویب کرده است که برای این امر جوانان نیاز به اشتغال مناسب دارند. بنابراین مهمترین عامل در تشویق جوانان به ازدواج ایجاد شغل برای آنهاست.

کدرویسی ادامه داد: مسئولیت پذیری و بدهکاری در جوانان امروزی از دیگر دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در بین جوانان است. زیرا در برخی خانواده ها شاهد هستیم که جوانان ما هیچ مشکل اقتصادی ندارند، اما به دلیل تربیت و تمایل به روابط نامتعارف و ازدواج های سفید، تمایلی به قبول مسئولیت تشکیل خانواده ندارند.

وی گفت: صدا و سیما نقش بسزایی در تعریف نگرش درست مردم نسبت به ازدواج به عنوان یک واقعیت اجتماعی دارد. پخش با ایجاد محتوای سالم از طریق فرهنگ و ارشاد و ساخت فیلم های آموزنده می تواند راهی برای تشویق مردم به ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی و تکبر باشد.

آموزش و پرورش چند سالی را صرف بحث در مورد آموزش مهارت های زندگی و ازدواج کرده است

وی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد چشم در چشم، آموزش است. آموزش نقش مهمی در بحث دارد، مهارت های زندگی را آموزش می دهد، شیوه صحیح زندگی را می آموزد و در دانش آموزان ایجاد مسئولیت می کند که متاسفانه در این زمینه کم کاری انجام شده است که باید در قالب مهارت های زندگی در کتاب ها و کلاس ها از آن استفاده کرد. در دبیرستان.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در پیشنهادی به دولت برای تسهیل ازدواج جوانان گفت: در حوزه ازدواج جوانان، دولت موظف است قوانین تشویقی مسکن رایگان ارائه کند. اشتغال زایی برای جوانان، بسیار کم و … فرصت هایی را برای زوجین فراهم می کند که باعث افزایش ازدواج و در نهایت افزایش تولد فرزندان در کشور می شود.

حدوریسی گفت: صدا و سیما نقش بسزایی در تعریف نگرش درست مردم نسبت به ازدواج به عنوان یک واقعیت اجتماعی دارد. پخش با ایجاد محتوای سالم از طریق فرهنگ و ارشاد و ساخت فیلم های آموزنده می تواند راهی برای تشویق مردم به ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی و تکبر باشد.

یوسف حدوریسی اذعان داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما این است که از نظر قانونی اقداماتی برای برگزاری کلاس های مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین انجام شده است، اما برعکس در صورت طلاق و قبل از آن، قانوناً همه موظف به مراجعه به مشاور هستند. اما اگر مشاوره قبل از ازدواج نیز قانونی باشد، بسیاری از مشکلات پس از ازدواج به وجود نمی آید و ازدواج طولانی تر می شود.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در پیشنهادی به دولت برای تسهیل ازدواج جوانان گفت: در حوزه ازدواج جوانان، دولت موظف است قوانین تشویقی مسکن رایگان را ارائه کند. تعداد بسیار کمی از جوانان و … زمینه را برای زوجین فراهم می کند که باعث افزایش ازدواج و در نهایت افزایش تولد فرزندان در کشور می شود.

به گزارش عصر همدان؛ در نهایت تمامی دستگاه های مسئول اعم از دولتی و غیردولتی به منظور فرهنگ سازی صحیح در امر ازدواج، کارگروه هایی را در گروه های مختلف تشکیل دهند و برای جبران کم کاری جوانان مشوق های مادی و معنوی در نظر بگیرند. گذشته. در این زمینه و پرداختن عمیق و عملی به این موضوع، زیرا ازدواج یکی از اساسی ترین معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در یک کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید