خانواده سنگ بنای فرهنگ است/ ضرورت تشکیل وزارت خانواده

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803303

مدیر مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر خاطرنشان کرد.

حجت الاسلام محرابی گفت: متاسفانه امروز خانواده جایگاه واقعی خود را در نظام اسلامی ندارد در حالی که ایجاد وزارت خانواده کمترین چیزی است که باید ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، حجت الاسلام محمد محرابی روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه آرامش در خانواده باعث موفقیت های فراوان شد، اظهار داشت: خانواده سنگ بنای فرهنگ است و از این رو بسیاری از بزرگان به موضوع خانواده و فرهنگ خانواده می پردازند.

مدیر مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر افزود: متاسفانه امروز خانواده جایگاه واقعی خود را در نظام اسلامی ندارد و ایجاد وزارتخانه برای خانواده کمترین کاری است که باید ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مثلث خانواده، تحصیل و ازدواج جوانان یکی از ارکان مهم نظام است که نیاز به توجه بیشتری دارد اما با گذشت سال ها از تدوین سند تحول آموزش و پرورش متاسفانه هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام محرابی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر در کرمانشاه در سال گذشته، گفت: دوره آموزشی مشاوره دینی را برگزار کردیم.

وی گفت: آموزش خانواده، آموزش مهارت های زندگی، حل تعارض و زوج درمانی، پیشگیری از طلاق، آموزش الگوی فرزند پروری، آموزش مهارت های فردی از جمله مهارت های ارتباطی و عزت نفس از جمله اهداف این مرکز است.

مدیر مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر گفت: این مرکز همچنین آماده پاسخگویی به مردم برای کنترل خشم، پیشگیری از افسردگی، تحکیم بنیان خانواده، رفع مشکلات جنسی، مشکلات زناشویی، مشکلات شغلی و… است.

حجت الاسلام محرابی افزود: در این مرکز مسائل و مشکلات بدون دغدغه و دردسر با مشاور تخصصی مطرح می شود، با حذف حمل و نقل و حق مشاوره، صرفه جویی در هزینه ها رفع می شود و دسترسی آسان به خدمات مشاوره از مزایای طرح است. “

وی گفت: در حال حاضر 14 مشاور آموزش دیده در امور خانواده، روابط زوجین، فرزند پروری، سلامت روان، خوش خلقی و انتخاب همسر از ساعت 9 صبح تا ظهر در این مرکز فعالیت می کنند.

حجت الاسلام محرابی ادامه داد: البته با آموزش 35 طلبه، اعتبارات توسعه کیفی این طرح را در دستور کار داریم تا بتوانیم زمان پاسخگویی را افزایش دهیم.

وی گفت: مرکز مشاوره مذهبی پیشگامان مهر در بلوار طاقبستان بین کوچه های 116 و 117 واقع شده است و متقاضیان مشاوره در این مرکز می توانند با شماره تلفن 34233833 تماس گرفته و از خدمات رایگان این مرکز بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید