قانون هزینه ها قیمت مسکن را 40 تا 80 درصد کاهش می دهد / مستاجران همیشه سنگ بنای دعاوی هستند


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815929

یک کارشناس مسکن با اشاره به مشکلات مستاجران و ضعف قوانین در مجلس و قوه قضاییه گفت: در صورت تصویب لایحه قیمت مسکن از سوی نمایندگان مجلس، قیمت مسکن بیش از 40 درصد کاهش می یابد.

مجید گودرزی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص آخرین وضعیت بازار مسکن در سال 1400 به ویژه بازار اجاره گفت: بر اساس آمار از 30 میلیون مستاجر ایرانی، حدود 7 میلیون نفر خانوار و 42 درصد پایتخت نشین هستند که تعداد آنها افزایش یافته است. در 10 سال گذشته چنین بوده و خواهد بود زیرا سیاست های مسکن در 8 سال گذشته به گونه ای بوده است که اقشار ضعیف به ویژه قشر کارگر و سایر نقاط کشور در تامین نیازهای مسکن با بحران جدی مواجه شده اند.

مستاجران همیشه سنگ بنای دعوا هستند

وی مستاجران را بی خانمان ترین افراد کشور دانست و افزود: متأسفانه در قوه قضائیه جایی برای مستاجر وجود ندارد و مستاجران همواره رکن اصلی این پرونده ها بوده اند.

گودرزی گفت: سه مشکل در حوزه مسکن از جمله کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت مسکن و وام مسکن، مشکل مستاجران را تشدید کرده و متاسفانه رها شدن غیرمنطقی و عجیب قیمت مسکن باعث انتخاب اجاره بها شده است. “زور.

مشکلات مسکن به یک بحران ملی تبدیل شده است

گودرزی با تاکید بر اینکه مشکلات مسکن به یک بحران ملی تبدیل شده است، گفت: در حوزه حقوقی مسکن با مشکلات جدی از جمله نبود قانون قیمت مسکن مواجه هستیم، چرا که با وجود گذشت بیش از 110 سال از افتتاح مسکن، اولین مجلس ملی ، حتی یک قطعنامه هیچ راهی برای تنظیم قیمت مسکن وجود دارد.

وی ادامه داد: ما به نمایندگان مجلس انقلاب پیشنهاد کرده ایم که قانون قیمت مسکن را تصویب کنند که اگر جرأت کنند بازار مسکن ساماندهی شود و با کمک شورای نگهبان وارد این موضوع شوند. “

در صورت تصویب قانون هزینه مسکن شاهد کاهش 40 تا 80 درصدی مسکن خواهیم بود

این کارشناس مسکن تاکید کرد: در صورت عدم تصویب این طرح، ساخت 4 میلیون واحدی تاثیری در کاهش قیمت ها نخواهد داشت. چون الان هم مسکن مهر با چند آگهی جعلی با قیمت های غیر منطقی و بسیار بالا به فروش می رسد.

گودرزی تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح قیمت مسکن 40 تا 80 درصد کاهش می یابد و به اندازه مسکن برای نسل فعلی و نسل های آینده چالش برانگیز نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ براساس اعلام بانک مرکزی، میانگین نرخ مسکن در تهران اکنون 31 میلیون تن و میانگین ساخت هر متر آپارتمان بین 5 تا 7 میلیون تن است. از آنجایی که اکثر مشارکت های ساخت و ساز 50 درصد است، می توان نتیجه گرفت که قیمت زمین با قیمت ساخت و ساز برابر است، بنابراین سود حاصل از ساخت و ساز و قیمت جریمه، نرخ مسکن را 120 تا 210 درصد افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید