سنگ بنای اغتشاشات اخیر را دولت قبل گذاشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید تاسه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه برای تحلیل وقایع اخیر در دو ماه اخیر باید به عقب برگردیم، اظهار داشت: دولت بی درد، غیرمردمی، تجمل گر و گران، دولت تنبل و دولتی بود که به شعار انقلاب اسلامی اعتقادی نداشت و معتقد بود که پایان انقلاب فرا رسیده است و برای هر کدام می توان تعاریفی ارائه کرد.

وی ادامه داد: دولت قبل از این جهت بی نتیجه بود که وزرا را هدفمند انتخاب کرد و وزرایی که دارای سوابق امنیتی مشخصی بودند و این سابقه برای اکثر وزرا وجود داشت به جز وزیر اطلاعات که سابقه حضور در وزارتخانه را نداشت. اطلاعات.


اکثر وزرای روحانی به استثنای وزیر اطلاعات از مقامات امنیتی بودند

این عضو سابق شورای اسلامی با اشاره به اینکه خود آقای علوی در برنامه تلویزیونی رسما اعلام کرد که من برای این وزارتخانه مفید نیستم، تصریح کرد: خودش مدعی بود که عکس من خوب است و برای وزارت ارشاد مفید هستم.

مدیرمسئول هفته نامه 9 دی گفت: همزمان با انتصاب این وزیر متوجه شدم که انتصاب علوی در وزارت اطلاعات باعث می شود افرادی که تکه های شیشه دارند رشد کنند و افراد توانمند به حاشیه بروند و سیاسی کاری شود. که حاکم بر ماهیت امنیت این می شود او به یک وزارتخانه داخلی تبدیل می شود و همچنین مقامی که با رشته خود آشنا نیست طبیعتاً می رود.

وی ادامه داد: نتیجه این هنرمند و وزیر امنیت منجر به کشف محموله های متعدد اسلحه در کشور در حادثه اخیر شد و با وجود تلاش های صورت گرفته توسط نیروهای وزارت اطلاعات، حضور آقای علاوی در راس آنها. این وزارتخانه و سیاست های ابلاغی اجرایی این وزارتخانه تاثیرگذار بوده است.


bb0df230 6229 4eec b4a0 6ee6df72c95f خبر خاکستری

حمید تاصح با تاکید بر اینکه علیرغم اینکه وزیر اطلاعات ناکارآمد بود، وزیر ارتباطات موفق بود و توانست اهداف آقای روحانی را محقق کند، تصریح کرد: آقای روحانی می خواست وزارت اطلاعات ناکارآمد باشد و این یعنی وزارت اطلاعات ناکارآمد باشد. اطلاعات در آن خراب می شود. زمان، اما وزیر ارتباطات کاملاً با آقای روحانی هماهنگ بود.


سنگ بنای قیام های اخیر در دولت روحانی گذاشته شد

این نماینده سابق شورای اسلامی با اشاره به اینکه اساس فتنه اخیر را دولت آقای روحانی گذاشته و با نگاهی به این دو نکته حساس می توان به این موضوع پی برد، خاطرنشان کرد: دولت غربی و غیرمردمی است و اعتقادی به این موضوع ندارد. آرمان های انقلاب 8 سال مردم را سردرگم کرد و مشکلات زیادی ایجاد کرد و بین مردم و دولت شکاف ایجاد کرد.

وی ادامه داد: از نظر مردم فرقی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نیست و همه ما از نظر مردم جمهوری اسلامی هستیم و وقتی مردم ناکارآمدی می بینند جمهوری اسلامی را مقصر می دانند و دود ناکارآمدی در آن بلند می شود. چشم جمهوری اسلامی است و فکر می کنند همه کارمندان در یک گروه هستند.

وی با اشاره به اینکه به مرور زمان مشکلات بیشتر شده و اختلافات اجتماعی بیشتر شده و فشارهای اقتصادی افزایش یافته است، تصریح کرد: دولت روحانی برای دولت بعدی مین گذاری کرده است، به ویژه پس از معضل بنزین که بدون اطلاع رسانی اتفاق افتاد و تصمیمات تاثیرگذار بود. در سایر سمت ها نیز


نیروهای داخلی با شیوه های مقابله با جنگ رسانه ای دشمن آشنا نیستند

وی با یادآوری وقایع سال 1377 که بخش بزرگی از توده های مردم را متاثر کرد، تصریح کرد: این حوادث به دشمنان هشدار داد و آنها متوجه شدند که اگر در این حوادث برنامه ریزی کنند می توانند به اهداف خود برسند و در این زمینه خودی ها با آنها همراه هستند. شبکه سازی و برنامه ریزی و انتظار برای اتفاقی مثل ماجرای فوت خانم امینی.

مدیر مسئول هفته نامه نهم ادامه داد: چون خودی ها جنگ رسانه ای را نمی دانند و مسئولان این حوزه ها ابعاد آن را نمی دانند اشتباه کردند اما فیلم ماجرا و حتی اظهارات پدر را در اختیار داشتند. از این خانم موجود بود که اعلام کردند مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: عدم اطلاع رسانی و آمادگی مناسب طرف مقابل باعث شد تا بتوانند از این حادثه بهره ببرند.

وی با وجود مشکلات فراوان معتقد به تغییر مسیرها و بهبود وضعیت معیشتی مردم است و چشم آنها به سمت غرب نیست و از همه فرصت ها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حوادثی که رخ داد، دولت توانست به خوبی عمل کند و هر جا که نیاز به توجه و عدالت داشت، کمترین هرج و مرج را داشتیم، اما مشکل اصلی، نبود حس تغییر در حاکمیت کشور است که مشکل مهمی است.» تقصیر دولت است که این موضوع هواداران را بی انگیزه کرده است.


مردم انتقاد دارند اما منتظر حرکت دولت سیزدهم و امیدوارند

وی با تاکید بر اینکه با وجود انتقادات مردم همچنان در کنار هم و منتظر هستند، گفت: تجمعات به مرور زمان و با مشخص شدن ماهیت افراد پشت پرده کاهش پیدا کرده است اما لایه پنهان اتفاقات اخیر مهمتر از لایه نمایان بود. رسانه بود رسانه های مجازی غربی، عربستانی و اسرائیلی به طور 24 ساعته شروع به روایت داستان کردند.


6a0fff27 df7b 4cd2 8416 c59b741ea997 خبر خاکستری

وی ادامه داد: روش در آن دوره به گونه ای بود که باید آنقدر فضاسازی های کاذب ایجاد می کردیم که نظام از عهده آن بر نمی آمد و تا حدودی ذهن مخاطب را نیز تحت تاثیر قرار می داد.

نماینده سابق شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر همه گروه های تجزیه طلب داخلی و خارجی با هم ارتباط داشتند و سعی در مبارزه داشتند، خاطرنشان کرد: شبکه نفوذ داخلی نیز در داخل با آنها همکاری می کرد مانند حادثه سد. زندان وسیما و اوین و قتل ها به گونه ای افشا شد که اطلاعاتی از نظام پزشکی داخلی کشور درز پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از این القائات تاثیرگذاری بر اذهان عمومی بود، تصریح کرد: زمانی که نظام ثابت کرد مرگ ها به دلیل خودکشی بوده، این ذهنیت برای عموم ایجاد شد که چرا همه خودکشی می کنند و چرا این همه خودکشی. در سیستم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برخی از سفارتخانه ها، مشاهیر بین المللی، بازیگران و حتی سیاستمداران برای پیگیری اهداف خود به صحنه آمدند، از اول انقلاب تا کنون چنین صف بندی گسترده ای نداشته ایم و اگر ریشه های قوی انقلاب نبود، آنها را دنبال می کردند. به اهداف خود می رسیدند.

نماینده سابق شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان می دانند تا زمانی که رهبری اندیشمند و توانمند وجود داشته باشد نمی توانند به اهداف خود برسند، تصریح کرد: دشمنان تا زمانی برنامه ریزی کردند که ایران قدرتمند ضعیف شود تا بتوانند. به اهداف خود برسند، اما با کمک مردم کاری انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید