مواضع نمایندگان مجلس در خصوص اغتشاشات اخیر/ هوشیاری مردم تلاش های دشمن را ناکام گذاشت


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1301/07/22
کد خبر: 1903390

در چند روز گذشته برخی از نمایندگان مجلس با محکومیت رفتار معارضان از لزوم هوشیاری مردم در برابر نقشه های دشمن برای تخریب و تجزیه ایران صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طی چند روز گذشته و در پی درگذشت دلخراش مرحوم مهسا امینی، اعتراضاتی شکل گرفت که به سرعت با ورود گروه‌های ضد انقلاب و رسانه‌های فارسی به خارج از کشور به هرج و مرج تبدیل شد.

در این درگیری‌ها که در برخی نقاط تهران و برخی شهرستان‌ها رخ داد، عده‌ای با سوء استفاده از حادثه خانم مهسا امینی، اموال عمومی را به آتش کشیدند و سعی کردند شهرها را ناامن کنند، مردم و عدم رفاقت آنان نیز دیده می شوند.

این جنایات واکنش های بسیاری را در پی داشت که از جمله آنها می توان به اظهارات برخی نمایندگان شورای اسلامی اشاره کرد.

در این گزارش مواضع برخی از نمایندگان در خصوص اتفاقات چند هفته اخیر را می خوانید:

مهدی باقری نماینده زنجان و عضو کمیسیون قضایی: اموال عمومی نباید به بهانه اعتراض تخریب شود.

این حادثه نباید دلیلی برای سوء استفاده از افرادی شود که هرگز به فکر مردم و دولت نبودند. ما به طور جدی از مسئولان مرتبط با مسائل امنیتی و قضایی کشور مطالبه و حمایت می کنیم تا آرامش کشور را فرا نگیرد.

یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و خانواده و عضو کمیسیون بهداشت: سردرگمی غیرمنطقی است

هر گونه اغتشاش و بی نظمی در جامعه غیرقانونی است و باید با آن مبارزه کرد! حادثه ای رخ داده و همه کارمندان از جمله نمایندگان ناراحت هستند. چه حکومتی و غیره! بالاخره این موضوع باید اصلاح شود; اما نه با هرج و مرج و بی نظمی!

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه و عضو کمیسیون صنعت: تجزیه طلبان از مرگ مهسا امینی سوء استفاده می کنند.

طرح بحث تجزیه طلبی ربطی به بدنه مردم ندارد و سوء استفاده و بهره برداری دشمن از این اتفاق است. مردم ایران به ویژه مردم کردستان با وجود ناراحتی از این حادثه به هیچ وجه اجازه سوء استفاده دشمنان را نمی دهند. قطعا تلاش و تمسخر مخالفان راه به جایی نخواهد برد.

علی حدادی نماینده طالقان و عضویت در کمیته و شوراهای داخلی کشور: مهسا امینی بهانه

خارجی ها و لندنی ها برای حمله به جمهوری اسلامی هزینه های زیادی کرده اند. همچنین گروه های متخاصم و تروریستی مانند کومله و حزب دمکرات تاکنون در این کشور جنایات مختلفی را مرتکب شده اند، این که عده ای بخواهند تریبون ها را تصاحب کنند و در فضای مجازی علیه نظام تبلیغ کنند در حالی که مسئولان تلاش می کنند پیگیری کنند، چندان ساده نیست. و ابعاد مختلف این حادثه را روشن کند.

علی علیزاده نماینده مراغه و عجب شیر و عضو کمیسیون امنیت ملی: شورشیان آموزش دیده اند.

آنها یک جنبش کاملا آموزش دیده هستند که توسط گروه های وابسته به خارجی رهبری می شود و به همین دلیل به مردم این فرصت داده شد تا ماهیت این جنبش ها را درک کنند تا بعداً بتوان آنها را به راحتی شناسایی کرد و فکر می کنم فرصت در حال تمام شدن است و اکنون مردم به ماهیت این جریان ها نیز پی برده اند و به زودی جمع خواهند شد.

زهرا سادات لاجوردی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی: عذرخواهی از فعالیت خرابکارانه

اگر ما و متولیان فرهنگ این مطالبه ای را که حضرت آقا فرمودند اجازه ندهید جای جلاد و شهید عوض شود جدی گرفته بودیم، امروز تروریست ها و منافقین کومله جرأت نمی کردند جامعه را خراب کنند. البته معترضان باید ایراد خود را به صورت منطقی مطرح کنند و مخاطبی برای شنیدن این ایرادات وجود دارد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون و شوراهای داخلی کشور: با اغتشاش گران برخورد قانونی خواهد شد.

قوه قضائیه باید با این ورزشکاران، مشاهیر و شخصیت های سیاسی به جرم معاونت که مصداق آن تشویق، تحریک و تحریک مردم به اغتشاش و اغتشاش است برخورد قاطع داشته باشد و برای جبران خسارات وارده به اموال آنها، اموال آنها را تصرف کند. خانه. اموال را مصادره کنید

اصغر سلیمی نماینده سمیرم و عضو کمیته اقتصادی: رابطه پلیس با متخلفان

عده ای به دنبال سوء استفاده از این موضوع و طرح بحث هایی مانند تجزیه طلبی هستند، اما عمدتا به دنبال ماهیگیری از آب تیره هستند. آنها از این وضعیت برای تخلیه نارضایتی خود علیه جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

سید البرز حسینی نماینده زنجام و عضو کمیسیون شهروندی: هوشیاری مردم در برابر هرج و مرج

در شرایط اخیر شاهد بودیم که مانند اتفاقات گذشته، مخالفان ارتش به شورش ادامه می دهند. در شرایط کنونی دست آنها مانند موارد مشابه چرخیده است و کاملاً مشخص است که امنیت کشور را یکی از نقاط قوت کشور می دانند و بر همین اساس از همه امکانات خود برای برهم زدن این امنیت استفاده می کنند.

حسین نوش آبادی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی: هتک حرمت بناها و امامزاده ها در هیچ کجای دنیا جایز نیست.

کجای دنیا به یک معترض یا منتقد اجازه می دهند که مبانی امنیتی و مذهبی این کشور را زیر سوال ببرد و به هیچ وجه با این قشر درگیر نشود، در همه جای دنیا سلبریتی ها اعم از سرگرم کننده و ورزشکار وسط حوادث و آشوب های امنیتی. برای حل بحران ها و فرونشاندن التهاب، به جای اینکه خودشان آتش بزنند، از ظرفیت خود استفاده می کنند و با تحریک طرفداران خود، آنها را تشویق به حضور در خیابان ها می کنند.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی: ​​ضرورت مدیریت فضای مجازی

برای هزارمین بار فرمایش مقام معظم رهبری بار دیگر ثابت می شود که قدرت به جایگاه فضای مجازی متروک کشتارگاه جوانان رسیده است. رهبران شورش، کسانی که در پشت صحنه هستند و آتش به نبرد می آورند، باید جدی گرفته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید