درگیری در تل آویو؛ اولمرت به پرداخت غرامت به نتانیاهو محکوم شد

در همین راستا، گزارش شد که در پی بررسی قضایی دادگاه تل‌آویو از شکایت خانواده نتانیاهو از ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق تل‌آویو، پیش از این اولمرت به پرداخت غرامت ۲۸ هزار دلاری به خانواده نتانیاهو محکوم شده است.

اولمرت قبلا نتانیاهو و خانواده اش را بیمار روانی خوانده بود و به همین دلیل از سوی خانواده نتانیاهو از او شکایت کرد.

تفاوت اولمرت و نتانیاهو بسیار زیاد است و همین جمعه گذشته ایهود اولمرت او را به ضعف در سخنرانی متهم کرد و انتقادات تند را در عرصه داخلی و خارجی علیه «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و نخست وزیر سابق این رژیم مطرح کرد. .

اولمرت که با رادیو 103fm عبری مصاحبه کرد، گفت: اقدامات نفتالی بنت، یایر لاپید و بنی گانتز در سال گذشته نتایج بهتری نسبت به سخنان نتانیاهو ضعیف داشته است که قول نابودی حماس را داده بود اما موفق به انجام آن نشد. زیرا او جرأت انجام کاری علیه این گروه را ندارد.»

وی افزود: نتانیاهو مسئول ماهیت بحرانی مشکل هسته ای ایران است. او کسی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای خروج از توافق هسته ای تحت تاثیر قرار داد. خروج آنها از این توافق بیش از هر چیز پیشرفت ایران در پرونده هسته ای را تسریع کرده است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد: احتمال روی کار آمدن نتانیاهو و بن غفیر (عضو کنست) بزرگترین خطر راهبردی است که اسرائیل را بیش از توافق هسته ای با ایران تهدید می کند. ما باید روی این خطر تمرکز کنیم زیرا بیش از هر خطر دیگری ما را تهدید می کند.”

این سومین بار است که ایهود اولمرت در دادگاه محکوم می شود. نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال 2015 نیز به اتهام فساد مالی به هشت ماه حبس و پرداخت بیست و پنج هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. او متهم به دریافت ده ها هزار دلار رشوه از یک تاجر آمریکایی به نام موریس تالانسکی بود. این اتهام مربوط به سال های 1999 و 2000 و زمانی است که وی وزیر تجارت و صنعت تل آویو بود. او پیش از این از این اتهام تبرئه شده بود، اما افشای صحبت‌هایش توسط منشی سابقش باعث شد تا پرونده مجدداً تحت تعقیب قرار گیرد. اولمرت پیش از این در پرونده دیگری به اتهام فساد مالی به شش سال زندان محکوم شده بود. اولمرت دوازدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سال 2006 تا 2009 بود که در ژانویه 2006 پس از مرگ مغزی آریل شارون، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد. او همچنین شهردار سابق اورشلیم بود.

وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی بسیار عجیب است. از یک سو ائتلاف حامی نتانیاهو در انتخابات پیروز شد و از سوی دیگر هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده، مشکلاتشان شروع شده است. با این انتخابات شاهد چرخش جدیدی در جهت جناح راست افراطی اسرائیل خواهیم بود. این چهارمین بار است که جریان راست افراطی وارد این مرحله تصمیم گیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید