درگیری شدیدتر در اوکراین رخ خواهد داد


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820745

دبیرکل ناتو در مصاحبه ای پیش بینی کرد که با ورود جنگ در اوکراین به مراحل جدید، درگیری های شدیدتری در هفته ها و ماه های آینده به وجود خواهد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با NPR پیش بینی کرد که با ورود جنگ در اوکراین به مرحله جدیدی، درگیری شدیدتری در هفته ها و ماه های آینده رخ خواهد داد.

در همین رابطه دبیرکل ناتو گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قدرت اوکراین و کمک غرب را دست کم گرفته است!

وی افزود: بنابراین باید برای جنگی طولانی مدت آماده باشیم که پیش بینی آن دشوار است. جنگ ها همیشه غیرقابل پیش بینی هستند و می توانند ماه ها یا حتی سال ها ادامه داشته باشند.

ینس استولتنبرگ افزود: آنچه ما دیدیم بسیار بد بود. تعداد زیادی تلفات، تلفات غیرنظامی و ویرانی وجود داشت. اما مقیاس جنگی که در دونباس می بینیم بسیار سنگین تر و حتی خطرناک تر خواهد بود.

وی روز چهارشنبه 15 فروردین نیز اعلام کرد: باید واقع بین باشیم. جنگ می‌تواند ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد و به همین دلیل است که ما باید برای یک سفر طولانی، هم از نظر حمایت از اوکراین، هم حفظ تحریم‌ها و هم تقویت دفاعی خود آماده باشیم.

این در حالی است که محور غربی به بهانه عملیات ویژه نظامی در روسیه که از 26 مارس سال گذشته آغاز شد، سیاست جدیدی در تقابل با مسکو در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید