درگیری مسلحانه مرزبانان ایرانی با اعضای گروهک تروریستی در سراوان


ساعت: 18:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918739

فرمانده هنگ مرزی سراوان گفت: مرزبانان غیور هنگ مرزی سراوان با اشراف و کنترل اطلاعاتی خود به مناطق مرزی از ورود اعضای گروهک متخاصم و سازمان یافته تروریستی جلوگیری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرزبانی سیستان و بلوچستان، سرهنگ حسینعلی فراهی گفت: مرزبانان غیور مستقر در اسفندک با اطلاعات و تسلط بر مناطق مرزی از قصد اعضای منند و گروه تروریستی سازمان یافته برای ورود به کشور مطلع شدند. و فعالیت انحرافی انجام دهد.تقویت پوشش منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص استقرار عملیاتی مرزبانان در منطقه شناسایی شده افزود: مرزبانان پس از ساعت ها کمین هدفمند تعدادی از افراد مسلح و متجاوز را که از عناصر گروهک تروریستی بودند و قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی را داشتند، شناسایی کردند. ایران از پاکستان مسلح به اقدامات رزمی و تاکتیکی با آنها درگیر شدند.

فرمانده مرزبانی شهرستان سراوان ادامه داد: افراد مسلحی که در مقابل آتش شدید رزمندگان مرزبانی تاب نیاوردند با استفاده از شیارهای کوهستانی به سمت مقابل متواری شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرزبانان ضمن پاکسازی محل درگیری، 340 فشنگ کلاش، 190 فشنگ به همراه دو تیغه خشاب M16، 8 نارنجک دستی رزمی، 24 فشنگ ضد نفر 40 میلی متری، یک گلوله ضد ترابری 40 میلی متری و یک دستگاه بی سیم دستی، یک قطب نما، سه کیسه خواب، یک بسته خون و دو تورنیکت پیدا کردند.

سرهنگ فرحی با اشاره به تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری عاملان این درگیری مسلحانه گفت: مرزبانان این فرماندهی با هرگونه تخلف مرزی و عوامل ناامنی در مرزهای استان برخورد قاطع خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید