درگیری های صهیونیست ها در کنست پس از آن که بنت خواستار استعفای خود شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های عبری از تنش و درگیری میان نمایندگان پارلمان رژیم موقت صهیونیستی (کنست) در جلسه دوشنبه شب خبر دادند.

ائتلاف ائتلافی در تل آویو به رهبری نفتالی بنت، نخست وزیر، دوشنبه شب طرحی را به کنست ارائه کرد تا قوانین این رژیم در مورد شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری را گسترش دهد.

به گزارش وب سایت یدیعوت آحارونوت، این طرح از سوی احزاب مخالف و همچنین دو نماینده عرب از فهرست مشترک عربی که بخشی از کابینه بنت است رد شد.

رسانه های صهیونیستی ناکامی ائتلاف دولتی در گسترش اعمال قوانین رژیم جعلی اسرائیل در شهرک های کرانه باختری را ضربه سختی به کابینه بنت توصیف کردند که می تواند به حضور وی به عنوان نخست وزیر پایان دهد.

بر اساس این گزارش، در حالی که عدم تمدید این طرح می تواند شهرک نشینان صهیونیستی کرانه باختری را از حمایت نظامی اسرائیل محروم کند، 9 حزب مخالف با 58 رای به کابینه بنت رای منفی دادند.

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و رهبر احزاب مخالف در کنست، در بیانیه ای کوتاه که از بنت خواست استعفا دهد، گفت: «بن، برو به خانه». داستان تمام شد. وقت آن رسیده که اسرائیل به راست بپیچد.»

به گزارش تایمز اسرائیل، پس از اظهارات نتانیاهو و دیگر رهبران مخالف مبنی بر لزوم استعفای بنت، تنش ها در کنست بالا گرفت و نمایندگان ائتلاف دولتی با نمایندگان مخالف دولت درگیر شدند.

بنت پیش از این به هرج و مرج در فلسطین اشغالی اشاره کرده و گفته بود که اسرائیل در آستانه فروپاشی است.

تامیر پاردو، رئیس سابق سازمان جاسوسی موساد اخیرا ارزیابی کرده است که رژیم صهیونیستی در سایه تفرقه های بی سابقه وارد مرحله خودباختگی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید