در بودجه سال آینده 8 هزار میلیارد تومان برای تملک خانه های میراثی پیشنهاد دادیم.


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910965

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 8 هزار میلیارد تومان در بودجه 1402 برای تملک خانه های میراثی پیشنهاد دادیم تا تکلیف افرادی که خانه هایشان در حریم است، مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید عزت الله ضرغامی روز دوشنبه – 2 آبان 1401 – در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس، این استان را ایران کوچک خواند و افزود: استان فارس نماینده ایران در همه بخش‌ها است.

میراث فرهنگی ظرفیت وحدت و همگرایی را دارد. کسانی که دو قطب برای معماری کهن، اسلامی و مدرن ایجاد کردند، مردم را در مقابل هم قرار دادند. اگر با نگاه درست می توان آن نگاه را به همان سمت هدایت کرد.

وی با بیان اینکه راهی جز گفت و گو و اطلاع رسانی وجود ندارد، گفت: همه باید صحبت کنند و نظر بدهند و هر چه این دید بیشتر ایجاد شود برای کشور بهتر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه شریف تصریح کرد: باید بدانیم دانشجویان و نسل جدید دهه 80 چه می گویند؟ تمامی موارد مطرح شده در این جلسه به روسای سه اداره ارسال شده و از طریق نهادهای امنیتی و فرهنگی پیگیر درخواست دانشجویان هستیم.

استان فارس برای سرمایه گذاران جذاب است

ضرغامی استان فارس را برای سرمایه گذاران جذاب خواند و افزود: با چند سرمایه گذار قطری جلسه داشتم که اولویت آنها سرمایه گذاری در استان فارس بود.

وی با تاکید بر نقش این وزارتخانه در ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران، گفت: در حوزه تملک خانه های میراثی در بودجه سال 1402 مبلغ 8 هزار میلیارد تومان برای شفاف سازی تکلیف افرادی که خانه هایشان در حریم است، پیشنهاد دادیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تفویض 26 مسئولیت به استان ها گفت: این تفویض اختیارات انجام شد تا این سیستم پوسیده به امضای طلایی وابسته نباشد. تنها وظیفه ما نظارت است و همه امور باید بر عهده استان باشد.

ضرغامی با تاکید بر اینکه کار سرمایه گذاران باید با دلسوزی توسط نمایندگان استان دنبال شود، خاطرنشان کرد: در حوزه تبصره 18 بهترین عملکرد را در کشور داشته ایم و هر مبلغی که برای تسهیلات درخواست شود ارائه خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه پرونده هایی در شورای برنامه ریزی برخی استان ها در دست بررسی است، ابراز امیدواری کرد که چنین مشکلی در استان فارس وجود نداشته باشد.

وی به انعقاد تفاهم نامه با 11 دستگاه اشاره کرد و افزود: نقاط تقاطعی را که با دستگاه ها داریم احصاء کرده ایم و با همه دستگاه ها تعیین تکلیف کرده ایم. هماهنگی بین سازمانی را در سفرها به استان رصد می کنم.

طرح هیئت امنای ثبت جهانی از دستور کار حذف شد

ضرگامی با اشاره به انتخاب استان فارس به عنوان الگو برای کل کشور تصریح کرد: این استان باید مستقل از کشور دیده شود و با رفع مشکلات و اجرای طرحی جدید به عنوان پایلوت کل کشور معرفی شود. .

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ارائه طرح هایی برای ایجاد جاذبه های اضافی در تخت جمشید اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری و ایجاد جاذبه های اضافی بین مرودشت و شیراز می توان در این منطقه رونق ایجاد کرد.

ضرگامی در خصوص تشکیل هیئت آثار تاریخی ثبت جهانی گفت: ۲۶ اثر ثبت جهانی در کشور داریم و طرح هیئت را بررسی کردیم و مشکلات آن شناسایی شد. با توجه به وجود این مشکلات در حال حاضر موضوع از دستور کار وزارتخانه خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید