در تعطیلات به جزیره مرجانی سفر کنید

در تعطیلات به جزیره مرجانی سفر کنید

تاریخ

از قرن چهارم تا دهم هجری سال های اوج و دوران طلایی بلغور جو دوسر است. سال هایی که به دلیل پهلوگیری کشتی های فراآوران، دوره اوج جزیره محسوب می شود.

در دوره ایلخانی ارزش خاصی دارد و اغلب بازسازی می شود. به همین دلیل شهر حریره حدود 500 سال است که مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به رونق این شهر و موقعیت خاص حریره در دوران طلایی آن، کاوش های قدیمی این شهر باعث نرم شدن تعدادی از سکه های قدیمی و عتیقه های با ارزش مانند چینی و غیره شده است.

علت نامگذاری شهر باستانی حریره

همانطور که گفتیم در بسیاری از دست نوشته ها و کتاب های باستانی که توسط جهانگردان نوشته شده است، این شهر با شکوه بوده است. این شهر به سرسبزی و آرامش در دلش معروف بود.

دلیل تشکیل ??

این جزیره به دلیل موقعیت خاص خود گاهی تبدیل به بندری خاص با موقعیتی استثنایی می شود. به همین منظور برای استفاده حداکثری از این فرصت، قسمت شمالی جزیره برای ساخت شهر بندری انتخاب شد.

دلیل انتخاب این قسمت از جزیره در تور ارزان کیش برای ساخت شهر بندری حریره وجود ساحل صخره ای مرتفع و همچنین 3 خلیج و ورودی این منطقه است. همه این ویژگی ها قسمت شمالی جزیره را به بهترین مکان برای ساخت شهر حریره تبدیل می کند.

ساختار و وسعت شهر حریره

به گزارش سفر باتو، در حال حاضر تعداد بسیار کمی ساختمان با سقف و پوشش جامد در شهر حریره وجود دارد. با این حال، هنگامی که وارد منطقه شهر باستانی حریره می شوید، همان ساختمان های ویران شده همچنان نمای دقیق شهر را با معماری خاصی به شما نشان می دهند.

مساحت ویرانه ها، تپه ها و ارتفاعات مرتبط با شهر باستانی حریره 120 هکتار است که نماینده فعلی شهر بزرگ و باشکوه دوران باستان است.

نکته جالب در مورد معماری شهر

دارای ساختارهای آهکی و مرجانی قوی است. در آن زمان بیشتر شهرهای اطراف شهر حریره از خشت برای ساختن ساختمان ها استفاده می کردند.

ساختمان ها و سازه های به جا مانده از شهر حریره دارای دیوارهای سنگی یکپارچه هستند که اکثر آنها دارای دیوارهای سنگی با روکش گچی هستند.

به دلیل شرایط خاص تجاری و اقتصادی، فرصت حمله به این شهر فراهم شد. دلیل ساخت این بنا با دیوارهای محکم، مقابله با هرگونه حمله احتمالی است.

اسکله شهر

پس از ورود به شهر، در امتداد ساحل مسیرها و مسیرهای متعددی را خواهید دید که مانند یک پیچ و خم به هم متصل شده اند. این مکان دیدنی و جذاب شهر حرره در بندر قدیمی شهر حرره قرار دارد که یکی از دیدنی ترین مناظر این شهر باستانی است.

با وجود تخریب گسترده، معماری کلی اسکله ایوان همچنان نمایان است.

خانه اشرافی

خانه اعیانی بسیار بزرگ است و به همین دلیل به خانه اشرافی معروف است. این خانه دیدنی از دو قسمت تشکیل شده است. بیشتر و کوچکتر که سبک خاصی از معماری را ارائه می دهد و آن را به قدیمی ترین خانه در جنوب کشور تبدیل می کند که به این سبک طراحی و ساخته شده است.

قسمت های مختلف باقی مانده از خانه اشرافی عبارتند از: سکوهای دروازه ها، تالار سلطنتی و حیاط مرکزی. احتمالاً به دلیل بزرگی این خانه و قسمت های مختلف آن، گمان می رود خانه اعیانی شهر حریره محل سکونت چند خانواده بوده است.

حمام

به گفته بسیاری از باستان شناسان، حمام تاریخی 500 متر مربعی یکی از قدیمی ترین حمام های ایران است. دو گنجینه بزرگ و کوچک، یک گلخانه و یک انبار از قسمت های مختلف این حمام تاریخی است.

کارگاه های صنعتی شهر حرره

یکی از مکان های دیدنی حریره، کارگاه های صنعتی این شهر باستانی است که هرگز نباید از دست داد.

برخی از این کارگاه ها به صورت سالن هایی با طبقات شیب دار و کانال های مخصوص می باشد. پس از سال ها تحقیق مشخص شد که این اتاق ها با کف شیب دار برای تهیه شیره خرما طراحی شده اند.

از دیگر کارگاه های موجود در شهر حرره می توان به کوره های شیشه سازی در این منطقه اشاره کرد. کوره های به جا مانده از قرن های گذشته و تماشای آن ها تجربه شگفت انگیزی خواهد بود.

ثبت شرکت در ترکیه 2022 را در سایت مشاهده کنید.

مسیر رسیدن به شهر حریره و زمان بازدید از آن

شهر باستانی حریره در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. برای رسیدن به شهر حریره وارد جاده ساحلی شوید و به مجموعه المپیک شهر باستانی حریره نزدیک است.

تور حرره از ساعت 10 الی 22 امکان پذیر است. زمان مورد نیاز برای بازدید از تمام نقاط حریره حدود 3 تا 4 ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید