در تیراندازی در فیلادلفیا آمریکا 9 نفر زخمی شدند


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908897

سی‌بی‌اس گزارش داد که دست‌کم ۹ نفر در منطقه کنزینگتون و آلگنی در فیلادلفیا، پنسیلوانیا هدف گلوله قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سی‌بی‌اس گزارش داد که دست‌کم ۹ نفر در منطقه کنزینگتون و آلگنی در فیلادلفیا، پنسیلوانیا هدف گلوله قرار گرفتند.

به گزارش رویترز، این شبکه آمریکایی به نقل از منابع پلیس گزارش داد که قربانیان این تیراندازی بر اساس شدت جراحات وارده به تعدادی از بیمارستان ها منتقل شدند.

به گزارش شبکه «ان بی سی»، بازرس اداره پلیس فیلادلفیا گفته است که احتمالا تعداد قربانیان بیشتر از آمار اولیه بوده است. جان استنفورد، معاون اول کمیسر پلیس فیلادلفیا، گفت که چند مرد مسلح از یک خودرو در منطقه کنزینگتون پیاده شدند و حدود 40 گلوله شلیک کردند. به گفته وی، حال دو تن از مجروحان این تیراندازی وخیم است و حال هفت تن دیگر مساعد است.

آن تیراندازی در بیرون یک بار در آن منطقه حوالی ساعت 10:45 شب رخ داد. پلیس نتوانسته عاملان تیراندازی را دستگیر کند و انگیزه این تیراندازی خونین مشخص نیست.

به گزارش رویترز، این تیراندازی خونین به دنبال مجموعه ای از تیراندازی های مرگبار در مدارس ایالات متحده رخ داد که تنها در سال جاری ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت و به بحث های طولانی در مورد کنترل اسلحه در ایالات متحده دامن زد.

یکی از مرگبارترین تیراندازی ها در ماه می رخ داد، زمانی که یک مرد مسلح 19 کودک و دو بزرگسال را در یووالدی، تگزاس کشت. در تیراندازی شب هالووین در کانزاس سیتی و شیکاگو یک نفر کشته و حدود 20 نفر زخمی شدند.

آزادی خرید، فروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته چندین نفر را در این کشور می کشد. مقایسه آمار خشونت با اسلحه بین ایالات متحده و سایر کشورهای جهان نشان می دهد که ایالات متحده یک کشور پرت است. میزان تیراندازی های خشونت آمیز در این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

اگرچه ایالات متحده حدود پنج درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اما نزدیک به 31 درصد از کسانی که با اسلحه مرتکب قتل عام می شوند، در این کشور زندگی می کنند. در مورد علل این مشکل تحلیل های مختلفی ارائه شده است، اما آزادی حمل اسلحه توسط شهروندان اغلب مهم ترین و اصلی ترین علت این مشکل تلقی می شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، آمریکایی ها حدود نیمی (48 درصد) از مجموع 650 میلیون سلاح غیرنظامی موجود در سراسر جهان را در اختیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید