در سفر به اصفهان حتما از موزه علیقلی آقا دیدن کنید / خاطره ای از آخرین سال های شهرت صفویه در اصفهان


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815260

مسئول موزه گرمابه علیقلی آقا گفت: ساعات کار موزه در ایام نوروز از ساعت 2 تا 18:30 بامداد است، گفت: سعی کردیم فضا و شرایطی را برای بازدید گردشگران از این موزه فراهم کنیم. بهترین محله لحظه ها را برای خود ثبت کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حمام علیقلی آقا به همراه سایر بناهای عمومی از جمله مسجد، بازار، چهارسو و سرا، یادگار دوره صفویه است. بانی این بنا علیکلی آقا از نوادگان حرم شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی است. دو کتیبه مربوط به سال 1122 هجری قمری در مسجد علیقلی آقا و نویسنده تاریخ اصفهان را از ساخت حمام در سال 1112 نقل کرده و در نهایت تاریخ 1125 در انتهای حمام ها نشان می دهد که قدمت این بنا به نیمه اول قرن دوازدهم می رسد. . ق

در سال 1379 با کمک شهرداری منطقه یک حمام علیقلی آقا خریداری و از سال 1381 تا 1383 توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مرمت و هم اکنون به عنوان موزه فعالیت می کند.

موزه حمام علی قلی آقا مجموعه ای تاریخی – وابسته به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان – است که از منظر مردم شناسی با حفظ، معرفی و اشاعه دستاوردهای کودکان به دنبال حفظ هویت دینی و ملی کودکان است. عناصر انسانی اکوسیستم ایران. این حوزه بر معماری و هنرهای مرتبط و کنش تعاملی فضای فیزیکی و شبکه ارتباطی تمرکز دارد.[اجتماعی] در سطوح بین المللی، ملی، شهری و محله ای؛ بررسی توسعه فعالیت های فرابخشی و به حداکثر رساندن تخصص و عملکرد حوزه های ذیصلاح از طریق تحقیقات پایه و در نتیجه تدوین و مستندسازی ملاحظات نظری، راه حل های عملی و مدل های عملی برای بازتعریف فضاهای جدید. و بازتولید گفتمان سنتی. این رسالت با شعار شهری زیست پذیر، خلاق و میراث دوست دنبال می شود.

این بنا در تاریخ 31 شهریور 1384 به شماره 226 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ملیحه سادات قریشیان در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: موزه علیقلی آقا گرمابه طبق معمول برنامه های مفرح و مفرحی را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خود تدارک دیده است.

مسئول موزه گرمابه علیقلی آقا هدف از این کار را جذب گردشگر و اماکن تاریخی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اصفهان با انباشت مراکز تاریخی مواجه است، مسافر در ایستگاه اتوبوس می تواند بازدید از موزه را در اولویت قرار دهد. اگر این حمام از اهمیت تاریخی خاصی برخوردار است، حمام نکنید.

وی افزود: اگر این حمام در شهر دیگری بود بازدید زیادی داشت اما اصفهان به دلیل غنای این اماکن تاریخی ممکن است مسافر از موزه بازدید نکند.

کورشیان با بیان اینکه ساعت کاری موزه در ایام نوروز از ساعت 2 تا 18:30 بامداد است، افزود: سعی کردیم مکان و شرایطی را برای بازدید گردشگران از این موزه محله فراهم کنیم تا بهترین لحظات را برای خود ثبت کنند. برنامه ها. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید