در شرایط کنونی، گفتگو بین بلینکن و لاوروف سازنده نیست

وی در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو گفت: اجماع گسترده ای در مورد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو وجود دارد و اگر آنها به طور رسمی تصمیم به پیوستن به ناتو بگیرند، ما می توانیم این اجماع را حفظ کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ارزیابی ما از موضع متحدان ناتو این است که حداکثر اجماع در مورد عضویت دو کشور در ناتو وجود دارد.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور روز پنجشنبه با رهبران فنلاند و سوئد برای بحث درباره عضویت آنها در ناتو دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش کمیته روابط خارجی، پارلمان فنلاند درخواست دولت برای عضویت در ناتو را تایید کرد که با 188 رای موافق و 8 رای موافق موافقت کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه برای پاسخ به تهدید عضویت در ناتو علیه عضویت سوئد در ناتو اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: الحاق سوئد به ناتو آسیب جدی به امنیت شمال اروپا و در کل این قاره وارد می کند. روسیه علیه تهدیدات امنیت ملی خود در زمینه مسائل فنی، نظامی و غیره اقدام خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که اقدامات روسیه به شرایط سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله استقرار احتمالی سلاح های تهاجمی ناتو در خاک سوئد بستگی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره انتخابات لبنان گفت: خوشحالیم که انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر و بدون هیچ گونه حادثه امنیتی برگزار شد.

وی در ادامه ادعاهای واشنگتن بدون اشاره به دخالت کشورش در امور داخلی لبنان، افزود: ما از رهبران لبنان می خواهیم که دوباره به سختی کار آینده متعهد شوند و اصلاحات لازم را برای نجات اقتصاد انجام دهند. بخشی از این کار مهم در آینده تشکیل دولتی است که در برابر مردم لبنان پاسخگو و پاسخگو باشد و بتواند برخی اصلاحات لازم را انجام دهد.

انتخابات پارلمانی لبنان در 15 می در فضایی آرام و دموکراتیک برگزار شد.

انتخابات بدون هیچ مشکلی به پایان رسید.

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان 41 درصد بود.

مردم لبنان برای شرکت در انتخابات پارلمانی در حالی پای صندوق‌های رای رفتند که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که ائتلاف حزب‌الله و متحدانش مانند سال ۲۰۱۸ دوباره پیروز شوند، به‌ویژه به دلیل اختلافات بین برخی احزاب و تجزیه این گروه در ۱۴ مارس. .

دور اول و دوم انتخابات لبنان هفته گذشته در 58 کشور با مشارکت 60 درصدی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید