در مورد بدنسازی بانوان؛ هدف گذاری کاربر گشت زنی را تغییر دهید

در مورد بدنسازی بانوان؛  هدف گذاری کاربر گشت زنی را تغییر دهید

روز جدید : موضوع ممنوعیت تعدادی از ورزش بانوان با رویکرد دولت جدید با جدیت بیشتری مطرح می شود.

موضوع ممنوعیت تعدادی از ورزش بانوان در دولت جدید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است. ورزش هایی که قبلا در دولت قبل از آن صحبت می شد تحت فشار بود تا ممنوع شود. بخش اصلی در مورد بدنسازی زنان بود. ورزشی که بلافاصله پس از تغییر دولت دستوراتی برای ممنوعیت آن به استان های مختلف ارسال شد. نامه ارسالی وزارت ورزش به استان اصفهان برای اولین بار منتشر شد. اندکی بعد مشخص شد که موضوع مربوط به یکی دو استان نیست و فعالیت در این حوزه در کشور ممنوع شده است.

معاون بانوان وزارت ورزش در مذاکرات رسمی این موضوع را برای برانگیختن نارضایتی عمومی اعلام کرد. مریم کاظمی پور گفت: در حال بررسی فعالیت های کشتی، پاورلیفتینگ و چالش آمادگی جسمانی هستیم که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد، اما قطعا در حوزه بانوان از نظر بدنسازی یعنی بدنسازی فعالیتی نخواهیم داشت. فیزیک و بدنسازی؛ چون شرایط این رشته ها اصلا هدف سلامتی را توجیه نمی کند. به هر حال، زنان و مردانی که در این زمینه کار می کنند، در معرض استفاده از انرژی زا و انرژی زا هستند که تهدیدی بزرگ برای جامعه زنان است. زیرا شامل بسیاری از مسائل مربوط به سلامت زنان می شود.»

در مورد بدنسازی بانوان؛ هدف گذاری کاربر گشت زنی را تغییر دهید

البته ادعاهای متناقضی وجود داشت. بدنسازی زنان ممنوع شد، در حالی که چندین زیرمجموعه از این مجموعه، از جمله مچ بند و چالش های تناسب اندام، قبلاً مجوز رسمی داشتند. در نهایت عنوان شد که این رشته ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است اما رشته هایی مانند بدنسازی و فیزیک برای بانوان ممنوع است. در این شرایط اما اظهارات اخیر رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جنجال زیادی به پا کرده است. عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: بانوان شاغل در پرورش اندام تحت درمان قرار خواهند گرفت. خانم ها اصلا در رشته بدنسازی و فیزیک حضور ندارند و حتی فدراسیون با بانوانی که در چنین رشته هایی فعالیت می کنند برخورد خواهد کرد.

این اظهارات انتقادهای تند را به دنبال داشت و علی کریمی، کاپیتان و تیم ملی سابق با تمسخر او در اینستاگرام، عکسی از رئیس فدراسیون بدنسازی منتشر کرد و گفت: «یعنی قیمت یک میز چقدر است؟ “خدا را شکر که نکردیم.” واکنش‌های تند به این موضوع باعث شد تا فدراسیون بدنسازی با صدور بیانیه‌ای اعلام کند که حرفه‌ای بودن رئیس‌جمهور اشتباه گرفته شده و اصولاً بدنسازی بانوان ممنوع نیست.

در این بیانیه آمده است: «آموزش داوران در رشته‌های کشتی زنان، چالش آمادگی جسمانی و پاورلیفتینگ و همچنین دو اعزام بین‌المللی بانوان به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا نشان می‌دهد که بخش بانوان از اهمیت بالایی برای فدراسیون بدنسازی برخوردار است». فدراسیون همچنین به صراحت اعلام می کند که بدنسازی برای بانوان به هیچ وجه ممنوع نیست و در حال حاضر هزاران باشگاه در این بخش در سراسر کشور وجود دارد که میلیون ها زن در رشته بدنسازی مشغول به کار هستند. همچنین فدراسیون همواره با تربیت مربیان با دانش و برگزاری کلاس ها سعی در ارتقای سطح آگاهی مربیان و ورزشکاران در رده های آقایان و بانوان داشته است. فعالیت بانوان در بخش دولتی و باشگاهی در رشته پرورش اندام بدون مشکل ادامه خواهد داشت و در بخش قهرمانی بانوان در سه رشته کشتی، آمادگی جسمانی و پاورلیفتینگ فعالیت دارند که به زودی پوشش رسمی آنها تصویب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید