در واقع چه نوع سرفه ای نشانه بیماری کرون است؟

در واقع چه نوع سرفه ای نشانه بیماری کرون است؟

روز جدید سید علی جواد موسوی متخصص ریه گفت: آیا سرفه نشانه بیماری عروق کرونر است؟
دکتر جواد موسوی گفت: مهم‌ترین نکته این است که مثلاً یک نفر سرفه می‌کند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و می‌گوید پدرم بیماری عروق کرونر قلب دارد و ما می‌گوییم که این فرد هم به دلیل نزدیکی به یک فرد به این بیماری مبتلا است. با بیماری عروق کرونر قلب. «این بود؛ یعنی اینها عوامل کمک کننده هستند.

وی گفت: بیماری عروق کرونر قلب ترکیبی از علائم است. مقابله با سرفه دودی؛ در نتیجه می گوییم که دیگر نشانه بیماری عروق کرونر قلب نیست و بیشتر منبع آلرژی است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا می‌توانیم به فردی که نزدیک به یک بیمار عروق کرونر که به تازگی سرفه کرده است بگوییم که بیماری عروق کرونر قلب دارد؟» افراد فقط سرفه می‌کنند. یکی با اختلال چشایی و دیگری با اختلال بویایی مراجعه می کند.

وی در پاسخ به این سوال که “آیا افراد مبتلا به آسم و آلرژی در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند؟” البته این بدان معنا نیست که این افراد توصیه های بهداشتی لازم را رعایت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بیماری این افراد بسیار شدید می شود و دچار تب، بدن درد، خستگی و کبودی می شوند; این افراد باید به این علائم مشکوک باشند و احساس کنند که به بیماری عروق کرونر قلب همراه با آسم و آلرژی مبتلا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید