در پشت صحنه فرهاد مجیدی متواری شد

در پشت صحنه فرهاد مجیدی متواری شد

افشین حاجی پور، هافبک هجومی سابق استقلال درباره اتفاقات اخیر در ستاد فنی استقلال و گمانه زنی ها درباره جانشین فرهاد مجیدی اظهار نظر کرد.

با توجه به اتفاقات اخیر انتظار داشتید مجیدی از استقلال برود؟

در ارتباط با فرهاد مجیدی همیشه ذهنیتی برای هرکسی وجود دارد که می تواند یکباره همه را شگفت زده کند. او در دوران فوتبالش سابقه همین کار را داشت و در نیم فصل چند بار از تیم جدا شد و رفت اما دوباره برگشت. این یک روال طبیعی در سبک کار فرهاد مجیدی بود.

فکر می کنی چرا این بار رفت؟

احساس می کنم پشت پرده مشکلی وجود داشت وگرنه با مروری بر شرایط استقلال با نفراتی که خود مجیدی به این تیم آورد و رکوردهای جهانی بی نظیری که در این فصل توانست با این تیم به ثبت برساند، شرایط به گونه ای رقم خورد که او باید می ماند و نقاط ضعف تیم را به نقاط قوت تبدیل می کرد و دوباره برای قهرمانی در لیگ و کسب ستاره سوم آسیا شروع می کرد. مطمئنم جدایی مجیدی از استقلال برخلاف میل باطنی او بوده است.

منظورت از پشت صحنه چیه؟

به طور کلی گفتم. او همیشه در این فوتبال در پشت صحنه حضور دارد و معمولا کمی زمان می برد تا همه از آنها مطلع شوند و اغلب کسی متوجه آنها نمی شود. احساس می کنم یکی از پشت صحنه ها مجیدی را فراری داد.

فکر می کنید مجیدی این تصمیم را گرفت چون می دانست ایرلو می تواند برود؟

خدا نکنه آجر بره. فرهاد مجیدی به محض جدایی از استقلال ضربه بزرگی به استقلال و هوادارانش وارد کرد. اگر ایرلو برود این وضعیت بدتر می شود. همه دوست داشتیم مجیدی بماند و این تیم خوب را در آسیا برد و حالا اگر ایرلو برود شرایط سخت تر می شود. در این فوتبال اما تصمیماتی گرفته می شود که گاهی با انتظارات من و شما فاصله زیادی دارد.

با توجه به شرایط فعلی فکر می کنی استقلال مربی خارجی بیاورد یا داخلی؟

هواداران استقلال با شناختی که از استراماچونی دارند این روزها مدام نام او را صدا می زنند و از باشگاه می خواهند که او را برگرداند. اما با توجه به بدهی کلان استقلال به استراماچونی و قرارداد این مربی با الغرافه قطر ممکن است این روند طولانی شود و یا اصلا اجرایی نشود. در انجام این کار، استقلال وقت تلف کردن است.

یعنی مربی ایرانی بیاوریم بهتر است؟

به نظر من جواد نکونام بهترین انتخاب در بین مربیان ایرانی است که این روزها نامشان به میان می آید. نکونام خودش با استقلال کار کرده، طرفدار این تیم است و از مربیان صاحب سبک است.

تو چی میگفتی

او از ابتدای بازی می داند که از دقیقه اول تا 90 از تیمش چه می خواهد. در این مدت با فولاد موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و در آسیا در گروه خود اول شد و به مرحله بالاتری راه یافت. نوکونام نشان داده که اگر در تیمی باشد که به آن اعتماد دارد، با اطمینان با پیروزی پاسخ خواهد داد. مطمئنم در صورت توافق بین استقلال و نکونام، این مربی می تواند استقلال را به جایگاهی برساند که همه دوست دارند.

دیدگاهتان را بنویسید