ارائه خدمات جهادی در مناطقی که خدمات قضایی وجود ندارد/ ایجاد بانک برای مجرمان متواری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدکاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در شورای عالی قضایی استان مرکزی گفت: پنجره معاونت خدمات قضایی بر اساس قانون بودجه سال 1401 ایجاد شد و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به راه اندازی آن هستند و این امر شعبه وزارت فناوری و اطلاعات 2 ماه دیگر راه اندازی می شود که دومین دستگاه تعاملی کشور با سایر دستگاه ها شناخته می شود.

کاظمی فرد گفت: قوه قضاییه موظف بود تا پایان تیرماه اقدام به راه اندازی فروشگاه تک مرحله ای کند که زودتر از موعد مقرر در هفته قوه قضاییه با 20 خدمت راه اندازی شد و اکنون به 24 خدمت افزایش یافته است.


توسعه در حوزه فناوری اطلاعات یکی از محورهای قضایی است

وی ادامه داد: یکی از محورهای قضایی تحول فناوری اطلاعات است که مبنای حرکت قوه قضائیه به این منظور است تا بتواند از طریق فناوری اطلاعات تحول را انجام دهد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در حوزه هایی که قوه قضاییه با محدودیت منابع مالی و انسانی مواجه است، می توان با هزینه کمتری خدمات ارائه کرد، مانند دادرسی الکترونیکی که در آن خدمات انجام می شود. بر اساس هوش

کاظمی فرد افزود: استفاده از پیوند الکترونیکی یکی از حوزه هایی است که فناوری اطلاعات در آن مورد استفاده قرار می گیرد و در این راستا قوه قضاییه با جدیت در تلاش است تا از این بستر در سراسر کشور استفاده کند.

وی یادآور شد: برای رسیدن به بستر الکترونیکی باید بستر و زیرساخت های لازم را فراهم کرد تا همه قضات، مسئولان و در نتیجه مردم از این خدمات بهره مند شوند و رضایت پروردگار را تضمین کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: اکنون با استفاده از فناوری اطلاعات 92 درصد اعزام زندانیان به صورت الکترونیکی انجام می شود و این امر امنیت بیشتر، عزت بیشتر و کاهش هزینه ها را به همراه دارد.

کاظمی فرد گفت: رسیدگی به پرونده های داخلی و خارجی در بستر فناوری اطلاعات منجر به کاهش دعاوی و کاهش فاصله و حفظ حقوق می شود.


تلاش شده است تا از بستر الکترونیکی در ارائه خدمات در این بخش بیشتر استفاده شود

وی ادامه داد: سعی شده است تا از بستر الکترونیکی در ارائه خدمات در این بخش بیشتر استفاده شود و در این راستا از ابزار جدیدی به نام ثبت یاب خودکار استفاده شده است که قابل استناد قاضی در تمامی پرونده ها، سوابق، محکومیت ها می باشد. و تجدید نظر.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: برای استفاده از فناوری آنلاین از ظرفیت 12 شرکت نیز استفاده شد و در نهایت شرکت ها توانستند با قوه قضاییه همکاری داشته باشند که دقت لازم از نظر واژگان حقوقی .

کاظمی فرد افزود: الکترونیکی شدن تمامی پرونده ها یکی از معضلات جدی دستگاه قضایی است و دسترسی پهن باند چالشی در این بخش است تا بتوان زیرساخت ها را توسعه داد و از این ظرفیت استفاده کرد.


بانکی از مجرمان فراری ایجاد شده است

وی گفت: بر اساس سند اصلاح قضایی بانک مجرمان متواری ایجاد شده و با این سامانه کنترل ترافیک و شهود حرفه ای می توان از آن در دادگاه استفاده کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: هم اکنون 2 خدمت گواهی الکترونیکی در خدمات در راستای الکترونیکی شدن خدمات در حال انجام است.


ارائه خدمات جهادی در مناطقی که نمایندگی قضایی ندارد

کاظمی فرد با اشاره به اینکه در مناطقی که خدمات قضایی وجود ندارد خدمات جهادی ارائه می شود، گفت: اکنون این خدمات در استان های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی رایگان ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید