هشدار دادستان یاسوج به آتش افروزان جنگل/ مجرمان منتظر برخورد قاطع قضایی هستند


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883853

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مجازات آتش سوزی جنگل و همچنین برخورد با مجرمان توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدعلی ملک حسینی در گفت و گو با صبح زاگرس درباره اقدامات قانونی برای مقابله با آتش سوزی های عمدی جنگل ها اظهار کرد: در فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی افزایش می یابد، از سوی دیگر ماندن زباله های پلاستیکی در طبیعت، بی احتیاطی گردشگران با روشن کردن آتش در مناطق توریستی می تواند باعث آتش سوزی شود.

دادستان مرکز استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای وسعت جنگلی قابل توجهی است و آتش سوزی ها در استان های مختلف رخ می دهد و حتی آمارها نسبت به استان ما تعداد بیشتری را نشان می دهد. به تصادفی و عمدی تقسیم می شود. در این زمینه قانونگذار پیش بینی های خاص خود را در خصوص جرایم تصادفی دارد اما هر نوع اشتعال تصادفی آتشی که منجر به آتش سوزی در جنگل شود قابل پیگرد قانونی بوده و جرم محسوب می شود.

وی گفت: فرد یا افرادی که عمدا جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد را به آتش کشیدند قطعاً تحت تعقیب و برخورد قاطع طبق قانون قرار می گیرند.

وی آتش سوزی جنگل ها را مجازات حبس و جزای نقدی اعلام کرد و گفت: در سال های اخیر منشأ بسیاری از آتش سوزی ها مشخص نشده است اما مواردی که در اطراف زمین های کشاورزی رخ داده است شناسایی و مجازات های قانونی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید