بهروز نعمتی: کنایه لاریجانی به آتش افروزان و مخالفان دموکراسی بود

بهروز نعمتی: کنایه لاریجانی به آتش افروزان و مخالفان دموکراسی بود

بهروز نعمتی گفت: هر گاه مشارکت مردم در انتخابات حداکثر و بالای 70 درصد باشد به کشور کمک می کند اما اگر محدودیت ها مانند انتخابات مجلس 98 و انتخابات ریاست جمهوری باشد قطعا در مشارکت مردم تاثیر منفی خواهد داشت.

پس از اینکه علی لاریجانی در اظهاراتی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات و برای اولین بار از کلیدواژه «تصفیه» استفاده کرد، گمانه زنی ها درباره مخاطبان اصلی پیام تاریخی او آغاز شد.

در این میان برخی معتقدند مخاطب لاریجانی شورای نگهبان بوده است. حسن رسولی در این باره به اختازنانیوز گفت: مخاطب اصلی آقای لاریجانی در این بیانیه ماندگار و تاریخی، مدیریت فعلی شورای نگهبان و حاکمیت جمهوری اسلامی بود.وی همچنین می خواهد هشدار دهد که ادامه این روند به نفع کشور نیست».

اما بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، نظر دیگری داشت و گفت: به نظر می رسد بحث آقای لاریجانی متوجه برادران باشد نه کل دولت.

مشروح صحبت های بهروز نعمتی نماینده سابق مجلس را در اختازانیوز می خوانید.

**********************************

* علی لاریجانی در اظهارات اخیر خود از واژه تطهیر استفاده کرد; به نظر شما این پاکسازی ها تا چه حد می تواند ساختار سیاسی و اداری کشور را دچار مشکل کند؟

به نظر می رسد بحث آقای لاریجانی متوجه برادران بوده است نه کل دولت. شاید منظور او گروه خاصی از مردم بود که مخالف دموکراسی و دموکراسی بودند و هستند. همان کسانی که دیروز و امروز توافق را به آتش کشیدند، از همه و همه می خواهند که بدنه توافق را احیا کنند یا شاید منظورشان برادرانی است که سفارت عربستان را اشغال کردند و امروز بسیاری از اصول ساختگی آن را زیر پا گذاشتند. شاید منظور آنها برادرانی است که تسلیم دموکراسی واقعی ملت نمی شوند و در زمانی که در قدرت نبودند برای تضعیف و نابودی مجلس و دولت دست به هر کاری زدند و چه بسا موارد بسیاری باشد که در این مقاله نیامده است.

در راهپیمایی بیست و دوم بهمن گفتم که مشارکت مردم در راهپیمایی تهران نسبت به سال های قبل بیشتر بود. البته این حضور شرط لازم است اما کافی نیست. زمانی که حداقل 40-50 میلیون نفر در انتخابات و رای گیری شرکت کنند کافی است. می بینید که حدود 90 درصد مردم در انتخابات ترکیه شرکت کردند که قطعا به رشد و توسعه کشورشان کمک می کند و آثار این را در آینده و سرنوشت ترکیه خواهید دید.

هر گاه مشارکت مردم در انتخابات حداکثر و بالای 70 درصد باشد به کشور کمک می کند اما اگر محدودیت ها مانند انتخابات مجلس 98 و ریاست جمهوری باشد قطعا بر مشارکت مردم تاثیر منفی می گذارد. نمونه آن در شرایط حداقلی، موضوع مهسا امینی بود که بهانه ای شد تا مردم به خیابان ها بیایند و به نوعی نارضایتی خود را ابراز کنند. اما اگر در انتخابات گذشته مشارکت حداکثری مردم وجود داشت، شاید این سوال ها و اعتراض ها وجود نداشت.

حضور مردم تعیین کننده است، همه ما باید این را درک کنیم. اگر مردم احساس کنند که هرکس در مجلس و دولت است نماینده واقعی آنهاست، راه حلی ارائه می دهند. اما اگر گمان کنند که صاحبان قدرت، نمایندگان واقعی آنها نیستند و فقط یک طبقه و حزب محدود را نمایندگی می کنند، شانه هایشان را بالا می اندازند.
آنها می خواهند با ایجاد فشار، مردم را ناراضی کنند

* آقای نعمتی فکر می کنید این تصفیه ها باعث نزدیک شدن چپ و راست اعتدالی به هم می شود؟

چرا فقط چپ و راست اگر همه مردمی که قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند در انتخابات و رقابت شرکت کنند چه بلایی سر کشور می آید؟ قطعاً با حضور همه جریانات در انتخابات، پیشرفت و توسعه کشور پیش خواهد رفت. البته باید دید حضور جریان های مختلف در عرصه رقابت چه کسانی را تهدید می کند؟ افرادی که نماینده واقعی مردم نیستند به طور قاطع تهدید می شوند و با اعمال فشار سعی در نارضایتی مردم دارند تا در انتخابات شرکت نکنند.

من همیشه گفته ام سر کار تنها من نباشم و حریفم سر کار نباشد. در مجلس اگر رای زیاد باشد مواضع مختلفی از آن بیرون می آید. البته تمامیت خواهان افکار و صداهای متضاد نمی خواهند. اگر همه تفکرات در چارچوب نظام و قانون اساسی در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی حضور داشته باشد، بهترین ثروت و سرمایه در اختیار کشور قرار می گیرد و قطعا بهترین ها پای کار خواهند آمد. و افراد ناکارآمد سر کار می آیند و دود به چشم مردم می رود. پس حذف باید حذف شود نه تفکر و توانایی و صداقت و راستی و درستی.

دیدگاهتان را بنویسید