قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب شرق به دام افتادند / قاتل 36 ساله دلگانی پس از شش سال متواری دستگیر شد


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815186

سردار احمد طاهری از دستگیری سه قاچاقچی و کشف 545 کیلوگرم تریاک در درگیری تیم های پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون اظهار داشت: روز گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از قصد قاچاقچیان مسلح برای انتقال محموله مواد مخدر از محورهای مواصلاتی شهرستان سراوان مطلع شد.

وی افزود: از این رو اکیپ های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان مسیر قاچاق را رصد و کنترل کردند و در نهایت شب گذشته اعضای این باند مسلح با یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو 405 محموله مواد مخدر را در مسیر سرخه- انتقال دادند. محور سراوان وی را شناسایی و دستور ایست دادند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: سوداگران مرگ بدون توجه به کلانتری به سمت خودروهای پلیس تیراندازی کردند و به سرعت از محل متواری شدند. در نهایت کامیون ها و قاچاقچیان مجبور به فرار به کوه های اطراف شدند.

به گفته وی، در این عملیات هر سه سوداگر به هلاکت رسیدند و در بازرسی از خودروهای توقیفی یک قبضه سلاح کلاش با 33 فشنگ، 545 کیلوگرم و 400 گرم تریاک کشف شد.

دستگیری قاتل دلگانی 36 ساله پس از 6 سال فرار

طاهری گفت: فروردین 94 قتل مسلحانه مردی 36 ساله در یکی از روستاهای دلگان گزارش شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی، قاتل یکی از اهالی محله مرد جوان شناسایی و مشخص شد وی به دلیل اختلافات قبلی مقتول را درب منزل خود شلیک کرده و سپس به یکی از کشورهای همسایه متواری شده است. آن سوی مرزهای شرقی.»

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی چند روز پیش با دریافت مدارکی مبنی بر انتقال متهم به دلگان تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز کردند. سرانجام متهم صبح دیروز پس از 6 سال فرار دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

دستگیری عاملان قتل مرد 37 ساله در مهرستان پس از 7 ماه فرار

وی گفت: همچنین 22 مردادماه امسال در مهرستان یک قتل مسلحانه مرد 37 ساله گزارش و موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

طاهری افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد مقتول راکب موتورسیکلت خود در یکی از جاده های فرعی حومه مهرستان بوده است. افراد مسلح ناشناس به قصد سرقت موتورسیکلت و شلیک گلوله به پشت او راه او را بستند و متواری شدند.

وی گفت: سرانجام چند ماه بعد یکی از عاملان این جنایت که 19 ساله است در یک عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر شد. با دستگیری این فرد دیگر همدست وی نیز شناسایی و مشخص شد وی به مکان نامعلومی متواری شده است.

این افسر ارشد انتظامی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری متهم فراری پرونده بود، چند روز قبل از حضور مجدد وی در شهرستان باخبر شدند و توانستند مخفیگاه وی را شناسایی کنند. فرار دستگیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید