در پیروزی ما در اوکراین شکی نیست


ساعت: 02:53
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913308

سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که بدون شک عملیات ویژه نظامی در اوکراین با موفقیت به پایان خواهد رسید و در این شکی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین، روز چهارشنبه عملیات نظامی کشورش در اوکراین را امیدوارکننده و در مسیر پیروزی خواند و به خبرنگاران گفت: روسیه شکی ندارد که ارتش ویژه این کشور عملیات در اوکراین نتیجه موفقیت آمیزی خواهد داشت.”

از سخنگوی کرملین پرسیده شد که آیا موافق است که آینده سازمان پیمان امنیت جمعی به موفقیت عملیات ویژه روسیه در اوکراین بستگی دارد؟ وی گفت: می توان تاکید کرد که آینده و موفقیت عملیات ویژه در اوکراین به هیچ وجه مورد تردید نیست.

اعتماد سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به پیروزی در اوکراین در حالی است که پارلمان اروپا روز چهارشنبه روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم به رسمیت شناخت. بر اساس گزارش پارلمان اروپا، نیروهای روسیه به ارتکاب جنایات در طول جنگ با اوکراین متهم شده اند.

اگرچه این اقدام پارلمان اروپا یک اقدام سیاسی نمادین و بدون عواقب قانونی است، اما نمایندگان پارلمان اروپا از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند این مسیر را طی کنند. در بخشی از قطعنامه تصویب شده توسط پارلمان اروپا آمده است که حملات و جنایات روسیه علیه غیرنظامیان اوکراین، تخریب زیرساخت های غیرنظامی و سایر موارد نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه اقدامات تروریستی است.

بر اساس اتهامات ذکر شده، پارلمان اروپا اعلام کرد که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم و ​​کشوری که از ابزار تروریسم استفاده می کند به رسمیت می شناسد.

از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400)، ایالات متحده و غرب تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعمال کرده و حدود نیمی از ذخایر طلا و ارز این کشور را مسدود کرده اند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، این دارایی ها “در اصل از روسیه به سرقت رفته است.”

دیدگاهتان را بنویسید