در محکومیت باشگاه سیرجانی شکی نیست!

ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793760

مناظره اعضای حقوقی فوتبال در مورد یک پرونده اختلافی؛

کارشناسان حقوقی فوتبال درباره پرونده جنجالی باشگاه گل گهر اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در برنامه فوتبال برتر شب گذشته فرشید صیمی معاون حقوقی استقلال و هوشنگ نصیرزاده از اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی با بازیکن غیرقانونی تیم فوتبال گل گهر به بحث و گفتگو پرداختند.

سامی: در محکومیت باشگاه سیرجانی شکی نیست

فرشید سمیعی درباره رای کمیته انضباطی به بازنده اعلام شدن گل گهر سیرجان گفت: ممکن است این رای کمیته انضباطی همچنان در کمیته استیناف نقض شود و چرا برای این رای فشار می آورید؟ شما باید به هیئت استیناف اجازه دهید این موضوع را بررسی کند.

ایشان هم فرمودند: اگر مشکل سه به صفر شود چه اشکالی دارد؟ ایمیل ها به آدرس های جعلی ارسال شده و آدرس رسمی فدراسیون گابن نبوده است. تا زمانی که با فیفا مغایرت نداشته باشد توسط قوانین داخلی تایید شده است. قوانین ما می گوید بازیکنی با شرایط بازیکن گهر باید محکوم شود. آیا ما می توانیم به این صراحت قانون را زیر پا بگذاریم؟

معاون حقوقی استقلال توضیح داد: چرا باشگاه هایی که سود می برند باید به این رای اعتراض کنند؟ چرا تعداد محدودی از مردم همیشه به نفع خود بحث می کنند؟ حکم آثار گل گهر روشن است و مستندات آن عمدا بوده و شکی در این تخلف نیست.

سمیعی در پایان گفت: قانون می گوید کارت بازیکن با اعمال خلاف واقع صادر می شود و حکم استفاده از بازیکن غیرمجاز سه بر صفر است. همه به سرعت به این موضوع رأی می دهند و من از دادگاه کاس مثالی می زنم.

نصیرزاده: گل گهر بازیکن گابنی اصلا غیرقانونی نیست

هوشنگ نصیرزاده نیز در این خصوص گفت: اعتراض به بازیکنان باید 15 روز قبل از بازی بازیکنان باشد. همه تیم ها باید اسامی بازیکنان تیم های دیگر را داشته باشند. به من گفته اند که خیلی از تیم ها با اعتراض پیروز می شوند و این خیلی بد است. برخی از تیم ها به دنبال چیزی برای ایستادن پشت میز هستند. این مقام مسئول در خصوص اعتراض به مسعود اوزیل در جام جهانی، نامه اعتراضی را پاره کرد و گفت این اعتراض باید قبل از مسابقات انجام شود.

نصیرزاده گفت: زمانی که بازیکنی می خواهد جذب شود باید بگوید باشگاه مالک آن بازیکن نیست و بعد از آن حکم صادر می شود. ما یکسری قوانین خارجی داریم و یکسری قوانین داخلی. مثل قانون خروج از روستا که به فوتبال آماتور کمک می کند. سازمان لیگ می ترسد این بازیکن دستمزدی دریافت نکند. ما رنکینگ فیفا را برای بهبود کیفیت در نظر گرفته ایم.

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: در گذشته در قانون نوشته بودیم که اگر بازیکنی شرایط بازی در لیگ را نداشته باشد اجازه بازی نمی دهد. یک اصل وحدت وجود دارد که می گوید به هیچ وجه نباید نظم مسابقه به هم خورد. هم در کمیسیون انضباطی افراد خوبی هستند و هم در کمیسیون تجدیدنظر.

وی ادامه داد: اطلاعات زیادی در مورد جعل وجود دارد اما در رای گیری قوانین فیفا باید به آن توجه شود. قوه قضائیه فدراسیون فوتبال گروه قدرتمندی است و من آنها را از نزدیک می شناسم. قوانین فیفا قابل تغییر نیستند، اما قوانین داخلی منعطف هستند.

نصیرزاده افزود: اصل شکایت برگرداندن حقوق از دست رفته است. چهار تیم اعتراض کردند که بازیکن گابنی در بازی ملی بازی نکرد اما همین تیم گهر با بازیکنی که از کوچه آوردند شما را زدند. سازمان لیگ باید قاطع و عصبانی باشد که چرا گل گهر کیفیت لیگ را پایین آورده است. ما نمی توانیم اینطور بحث کنیم. چرا در بازی سایپا و پیکان به قانون سال 93 مراجعه کردید؟ ما نباید یکپارچگی نژاد را زیر پا بگذاریم. تیم برنده لیگ باید به آسیا برود و امتیاز را به درستی کسب کند.

وی ادامه داد: در قانون 95 آیین نامه آمده است که تقصیر باشگاه باید احراز شود. بازیکن خارجی گل گهر مورد تایید سامانه tms بوده و به هیچ وجه غیرقانونی نیست. ما می خواستیم کیفیت لیگ را بالا ببریم، بنابراین بازیکن گابنی یک مشکل محسوب می شود و من می گویم به این بازیکن دستور بدهند از این به بعد بازی نکند.

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: ایمیل جعلی اصل این موضوع را زیر سوال می برد اما TMS این بازیکن بر اساس جعلی بودن تایید نشده است. ما براساس قوانین فیفا قضاوت می‌شویم، اما قوانین کشور روی تیم‌های بازنده تمرکز نمی‌کند.

وی تاکید کرد: وقتی بازیکنی جذب TMS می شود مشکلی ندارد اما اگر طبق قوانین ما نخواند نباید بگذاریم بازی کند، روحیه فوتبال را تخریب نکنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید