در 46 سال ما فقط یک سهمیه جهانی دریافت کرده ایم. پارسال 6 سهمیه گرفتیم/ سبزوار یکی از مهدهای هندبال ایران است


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843121

امضای تفاهم نامه برای تاسیس اولین آکادمی هندبال

مجوز تاسیس اولین آکادمی هندبال دانشگاهی کشور از سوی دانشگاه حکیم سبزواری صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در مراسم امضای تفاهم نامه راه اندازی اولین آکادمی هندبال دانشگاهی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری اولین دانشگاهی است که دریافت مجوز به آکادمی هندبال این آکادمی رویدادی جدید در توسعه هندبال در عرصه دانشگاهی کشور خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم این آکادمی در عمل پویا باشد و بتواند به ارتقای سطح هندبال شهر سبزوار و البته کشور کمک کند. همچنین امروز دانشگاه حکیم سبزواری به مرکز آموزشی و پژوهشی هندبال کشور تبدیل می شود تا خوراک علمی هندبال کشور را تامین کند.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در برنامه پنج ساله این فدراسیون اهداف مشخصی در نظر گرفته شده بود که با تلاش مضاعف در سال سوم این اهداف محقق شد و اکنون حدود 80 پایگاه، مدرسه، آکادمی و هندبال وجود دارد. مراکز تحقیقاتی کشور».

پاکدل به دستاوردهای اخیر هندبال کشور اشاره کرد و گفت: هندبال ایران در حالی که پیش از این تنها هر 46 سال یک بار سهمیه جهان را کسب می کرد، سال گذشته 6 سهمیه جهانی و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی کسب کرد و در رشته بانوان نیز قهرمان آسیا شدیم. هندبال

پاکدل ادامه داد: سبزوار یکی از مهدهای هندبال ایران است و امیدواریم برگزاری اردوی تیم ملی در آن شهر روح هندبال را در آن منطقه زنده کرده و با حمایت مسئولان به روزهای اوج خود بازگردد. جای هواداران پرشور سبزواری در سالن مسابقه خالی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این خلا پر شود.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به ظرفیت دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری دارای بستر و زیرساخت کامل مادی است که با نگهداری مناسب از این زیرساخت ها هم اکنون ظرفیت خوبی برای ورزش کشور به ویژه هندبال است. .

حاجی آبادی معاون پژوهش و فناوری حکیم سبزواری به تشریح ظرفیت ها و ظرفیت های علمی، آموزشی و زیرساختی این دانشگاه پرداخت و گفت: امیدواریم فدراسیون هندبال ایران، دانشگاه حکیم سبزواری را به عنوان معاونت علمی خود در نظر بگیرد.

حاجی آبادی افزود: با حمایت از پتانسیل علمی و پژوهشی که در دانشگاه وجود دارد، ساختارهای لازم را داریم تا مشخص و بتوانیم نیازهای آموزشی و پژوهشی فدراسیون هندبال را برآورده کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه حکیم سبزواری و فدراسیون هندبال، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ارتباطات ساختاری سهم خود را در تعالی ورزش کشور ایفا کنیم. ” دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی دارد در اجرای ساختار پژوهشی فدراسیون، نیازسنجی پژوهشی، نظارت بر فعالیت های پژوهشی و سایر موارد در این زمینه با فدراسیون هندبال به عنوان معاون فدراسیون هندبال همکاری کند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید