دستگاه جوش لیزر فیبری بومی سازی شده در فولادمبارکه افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور؛

با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، دستگاه جوش لیزر فیبر ساخت کشور در شرکت فولاد مبارکه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی لیزر و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مراسم افتتاح فیبر بومی سازی شده مرکز علوم و فناوری لیزر ایران با لیزر گازی در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

در این پروژه با مشارکت مرکز علوم و فناوری لیزر ایران و فولاد مبارکه طی سه سال کار تحقیقاتی و عملیاتی، دستگاه جوش لیزری جایگزین دستگاه CO2 در این مجتمع فولادی اصفهان ساخته شد.

دستگاه جوش لیزر فیبر داخلی که طی سه سال کار تحقیقاتی و عملیاتی در خط اسید واش ساخته شده است. فولاد مبارک این دستگاه جایگزین دستگاه جوش لیزر CO2 ساخت آمریکا شد.

دستگاه جوش لیزری قبلا از نوع CO2 بوده و از سال 1383 تاکنون در خط تولید راه اندازی شده است که با تحریم و فرسودگی قطعات و عدم تامین به موقع قطعات از شرکت سازنده آمریکایی مواجه بوده است.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با همکاری شرکت‌های تولیدی داخلی و دانش‌بنیان فراتر از تولید تجهیزات ماشین‌آلات می‌اندیشد و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

پس از این موفقیت، با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، تفاهم نامه همکاری در زمینه بازسازی و بهینه سازی ماشین آلات و تجهیزات لیزری منعقد شد.

دستگاه جوش لیزری فیبر فولاد مبارکه بومی سازی شده از نظر کیفیت و کارایی مشابه نوع آمریکایی بوده و همچنین اشتغال زایی و ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادهای بومی و ایجاد امید در بین جوانان تحصیلکرده دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری مزیت دیگری در اجرای این پروژه فولادی است.

هزینه تولید این تجهیزات در داخل کشور حدود 10 درصد خرید تجهیزات قبلی است در حالی که از نظر کیفیت عملکرد دستگاه جوش لیزر داخلی مشابه آمریکایی است.



آیا این خبر مفید بود؟