دستگیری 3 شکارچی جوجه تیغی در مازندران با دستور مقام قضایی

ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801307

حسینعلی ابراهیمی گفت: سه متخلف شکار و کشتار تاشی در جنگل های مازندران توسط پلیس فتا شهرستان گائم شهر شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی امشب در گفت و گو با خبرنگاران، انتشار گسترده فیلم کشتار سه نفر در فضای مجازی توسط تعدادی متخلف، موجی از نگرانی مردم را برانگیخت. پلیس فتا توسط ماموران اداره حقوقی این اداره کل که با مشاهده مشخصات فیلم از جمله لهجه و گویش سه متخلف با شکایت رسمی به دادستان قائمشهر دستگیر شدند.
ابراهیمی کارنامی گفت: اقدامات این افراد در فیلم مصداق بارز کشتار غیرمتعارف و غیرقانونی گونه های جانوری است، اما از سوی دیگر مخالف آموزه های دینی و قرآنی ما بوده و اعتراضات گسترده ای را در بین حیات وحش و دوستداران محیط زیست برانگیخته است. تخلف این سه شکارچی در حال پیگیری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در این ویدئو قابل مشاهده است؛ وی گفت: برخی با بستن آب آنها را مجبور به ترک لانه می کنند و هنگام خروج با ضربات سخت با چوب و ابزار کشاورزی آنها را مست می کنند و سپس گردن می زنند. این فیلم در فضای مجازی هم هست و اذهان عمومی را جریحه دار می کند.
به گزارش بالا، جوجه تیغی ها در شمال کشور به نام «تشی» شناخته می شوند و در استان های شمالی کشور که جنگل ها وجود دارد به شدت در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید