دست کم 22 نفر در انفجار مین در ترکیه جان باختند

وزیر بهداشت ترکیه با اعلام این خبر گفت: انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه منجر به کشته شدن دست کم 22 نفر شده است و امدادگران در تلاش هستند تا ده ها نفر را که در داخل معدن گرفتار شده بودند نجات دهند.

انفجار روز جمعه در معدن دولتی TTK آماسرا در شهر آماسرا در استان ساحلی بارتین در نزدیکی دریای سیاه رخ داد.

فاتح دونموز وزیر انرژی ترکیه نیز گفت که ارزیابی اولیه نشان می دهد که انفجار احتمالاً ناشی از گازهای قابل اشتعال در معدن زغال سنگ بوده است.

علاوه بر این، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه که برای هماهنگی عملیات نجات به آمصره سفر کرده بود، به خبرنگاران گفت که در زمان انفجار 110 نفر در معدن بودند. وزیر کشور ترکیه گفت که اکثر کارگران پس از انفجار توانستند تخلیه شوند، اما 49 نفر در منطقه محبوس شدند.

سویلو آمار دقیقی از تعداد افرادی که هنوز در معدن گرفتار شده اند ارائه نکرد و گفت که حدود 49 نفر به مکان امن منتقل شده اند.

فهرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توییتر اعلام کرد که در این انفجار 22 نفر جان باختند. او نگفت که چند نفر با جراحات از معدن بیرون کشیده شده اند، اما گفت که حال هشت نفر وخیم است.

آژانس مدیریت بلایای طبیعی ترکیه همچنین اعلام کرد چندین تیم امدادی از جمله از استان های همجوار به منطقه اعزام شده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفت که دیگر برنامه‌های خود را لغو کرده و روز شنبه به محل حادثه پرواز خواهد کرد. اردوغان در توئیتی نوشت: امیدواریم تلفات دیگری نداشته باشیم و معدنچیان ما زنده پیدا شوند. تمام تلاش ما در این راستا است».

دفتر فرماندار بارتین گفت که انفجار در عمق 300 متری (985 فوت) زیر زمین در ورودی معدن حوالی ساعت 3:15 بعد از ظهر به وقت گرینویچ رخ داد.

خبرگزاری دولتی آنادولو همچنین به نقل از ارسلان بارتین، فرماندار نورتاه گفت که 44 نفر در عمق 300 متری (984 فوت) زیر ورودی معدن و پنج نفر دیگر در 350 متری (1150 فوت) زیر ورودی معدن محبوس شدند.

تصاویر تلویزیونی صدها نفر را نشان می‌داد که برخی با چشمان اشک‌آلود در اطراف یک ساختمان سفید آسیب دیده در نزدیکی ورودی معدن جمع شده بودند.

اتحادیه معدنکاران ترکیه پیشتر این انفجار را به تجمع گاز متان نسبت داده بود، اما برخی دیگر از مقامات گفتند هنوز برای نتیجه‌گیری درباره علت این حادثه زود است.

پیش از این، در بدترین فاجعه معدنی ترکیه، در مجموع 301 نفر در سال 2014 در آتش سوزی معدن زغال سنگ در شهر سوما در غرب ترکیه جان باختند.

دیدگاهتان را بنویسید