دشمن از خودکفایی نیروهای مسلح خشمگین است/نگران تهدید نیستیم


ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904264

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان ما از خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران عصبانی و ناراحت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر محمد باقری در همایش تخصصی کارکنان و مدیران فرهنگی نیروهای مسلح با اشاره به توان دفاعی نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز با توجه به اقتدار و توان دفاعی نیروهای مسلح، رهنمودهای حکیمانه نیروهای مسلح رهبر معظم انقلاب اسلامی و عظمت خون شهدا، کشور در امان و توطئه ها بارها دشمنان به آب پشت کرده اند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: همچنین با توجه به قدرت بازدارندگی ایجاد شده در نیروهای مسلح، دیگر نگران تهدیدات نظامی و فنی دشمنان نیستیم. اگرچه در این راستا نیروهای مسلح شبانه روز بیدار بوده و تمامی تحولات و جریانات منطقه ای و فرامنطقه ای را زیر نظر گرفته اند تا مورد تهدید و غافلگیری قرار نگیرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از نظر تجهیزاتی، نیروی انسانی، تاکتیکی و عملیاتی نسبت به رژیم طاغوت گذشته رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، افزود: نیروهای مسلح ما هم اکنون در حال رشد هستند. بیش از 85 درصد در زمینه تجهیزات، سامانه های پدافندی را در داخل ارائه می کنند و این یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سرلشکر باقری افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از مولفه ها و شاخص های بومی در حوزه اندیشه، طرح و برنامه، دکترین، تفکر، راهبرد و خط مشی استفاده می کنند و در واقع برای خود تصمیم می گیرند، تصمیم می گیرند، طراحی و اجرا می کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما از خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای فناورانه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شدت عصبانی و ناراحت هستند، گفت: آمریکا و پیروانش دکترین جمهوری اسلامی را مغایر با دکترین خود می دانند. تلاش های قرن گذشته در منطقه، بنابراین آنها سعی می کنند همیشه توطئه کنند

سرلشکر باقری افزود: امروز به برکت هماهنگی دولت و نیروهای مسلح کشور در مسیر رشد و توسعه با سرعت بیشتری اهداف خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه برآوردهای مراکز اقتصاد سنجی دنیا این است که اقتصاد کشور در حال رشد و توسعه است، گفت: در واقع عملیات اقتصادی که دولت در بهار امسال انجام داد، بستری را برای افزایش سطح رشد اقتصادی در کشور ایجاد می کند. ان شاءالله نتیجه را خواهیم دید و در آینده مطلوب خواهد بود. هر چند دشمنان با فضاسازی رسانه ای به دنبال ترویج یأس و تهمت در این عرصه هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کار خود را پیش می‌برد و با قدرت اهداف ملی و منطقه‌ای خود را دنبال می‌کند و این چنین نیست. خشنود آمریکا و رژیم صهیونیستی

وی ادامه داد: دشمنان ما که در عرصه جنگ سخت به جایی نرسیده‌اند، حدود یک دهه است که به استفاده از مولفه‌های جنگ نرم روی آورده‌اند و در کنار آن با فشارهای سیاسی، تحریم‌های اقتصادی و تهاجم فرهنگی، وارد عمل شده‌اند. شروع جنگ ترکیبی علیه ملت ایران

سرلشکر باقری افزود: امروز دشمن شبانه روز برای مقابله با ایران اسلامی تلاش می کند و قرارگاه تدبر به صورت شبانه روزی در میدان ایران کار می کند تا ضربات خود را از این طریق به ملت ایران وارد کند و این یک خیال پردازی ناخوشایند.» می توان با این دشمن که با تمام توانش علیه ما می جنگد کنار آمد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در قالب جنگ نرم، فضای مجازی، فناوری های نوین، دشمنان به طور همزمان و پیوسته توطئه و تهدید می کنند که نمونه هایی از آن در حوزه فرهنگ در تضعیف بنیان های دینی مردم، تلاش برای تغییر شناخت است. رویکرد مردم در حوزه سبک زندگی شاهد ایجاد شکاف بین اقوام و القای فساد سیستماتیک در کشور هستیم.

سرلشکر باقری گفت: دشمنان اقتصادی امروز با ایجاد ناکارآمدی اقتصادی و گره زدن معیشت مردم به توافق هسته ای برای تسریع در مسیر اهداف خود به دنبال ترویج این باور غلط هستند.

وی با اشاره به تلاش های دشمن در عرصه اجتماعی گفت: نظام حاکم با تبلیغات بد و اغوای نسل جوان و با ایجاد ناامیدی و ناامیدی در بین مردم به ویژه جوانان به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی کشور است. این راه شوم را دنبال می کند.”

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن با دو قطبی کردن جامعه در عرصه سیاسی، تهاجم به اصل مرجعیت دینی، پیوند دادن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به رویکردهای سیاسی، اهداف خود را در عرصه جنگ نرم دنبال می کند. باعث ناکارآمدی سیاسی می شود.»

وی گفت: امروز دشمن با ترفندهای مختلف در فضای مجازی وارد عرصه شد و سعی کرد ذائقه مردم ایران را درک کند و با ایجاد شبکه ای امن برای ترویج ناامنی و اخلال و با ایجاد بستر ماهواره ای اذهان را تسخیر کرد. از جوانان کشور

دیدگاهتان را بنویسید