دعوت نامه شیخ الازهر برای سفر به تهران


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910248

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از درخواست شیخ الازهر مصر برای برقراری گفت وگوی اسلامی – اسلامی استقبال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از درخواست شیخ الازهر مصر برای برقراری گفت وگوی اسلامی – اسلامی استقبال کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در پاسخ به درخواست شیخ «احمد الطیب» مبنی بر برقراری گفت و گوی اسلامی – اسلامی به منظور نفی اغتشاشات و فرقه گرایی. اختلافات، گفت: امنیت و صلح چیزی است که باید در جهان اسلام حاکم باشد و این دو هدف حاصل گفتگوی اسلامی – اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه از شیخ الازهر خواست به منظور ایجاد مبانی اساسی گفت و گوی اسلامی-اسلامی به ایران سفر کند و افزود: همچنین آمادگی داریم به عنوان هیئتی از قاهره به قاهره برویم. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای دیدار با شیخ الازهر، بیایید به موضوع گفتگوی اسلامی – اسلامی نگاه کنیم.

شهریاری تصریح کرد: دعوت از شیخ الازهر مسائل مهمی را به معادلات اضافه می کند، زیرا در این راه در مقابل نقشه ها و نقشه های دشمن که به دنبال ایجاد آشوب در بین مسلمانان هستند مقاومت می کنیم.ایران از هر دعوتی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام حمایت می کند. جهان و تقویت آن، حتی اگر هر سال تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه بحث بسیار گسترده و به دور از جنبه های حقوقی است، گفت: بحث تکفیر بیشتر یک موضوع سیاسی است تا حقوقی. ما نیاز به نزدیکی بین مردم، رد اختلاف، جلوگیری از جنگ های بین مسلمانان و مقابله با محاصره اقتصادی داریم که در قطر اتفاق افتاد.

شهریاری در بخشی دیگر از این گفت و گو خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی دست بردارند چرا که این عادی سازی روابط نقض مبانی دینی و حمایت ظالم از مظلوم است. برخی از علمای مسلمان از حاکمان پیروی می‌کنند و از آنها دعوت می‌کنیم تا به سخنان خود بگویند تا از عادی‌سازی تحقیرآمیز روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند. حمایت از ظالم و قاتل به دلیل مخالفت با مبانی دینی جایز نیست. علمای وهابی همچنان مسئول اجرای طرح تکفیری هستند و پرداختن به این موضوع بخشی از گفتگوی ما با الازهر شریف است.

دبیرکل مجمع جهانی مذاهب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر ایران گفت: شاهد اجرای طرح استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف در ایران هستیم که اقوام بسیاری را در بر می گیرد. . «نیروهای امنیتی ایران توانستند شبکه هایی را که می خواستند در ایران اختلاف افکنی کنند شناسایی کنند.

حجت الاسلام حمید شهریاری در پایان با بیان اینکه جنایت انجام شده در حرم شاهچراغ شیراز نشان دهنده این است که دشمنان و داعش همچنان ایران را هدف قرار می دهند، گفت: در مجمع جهانی تقریبا بیش از 100 نفر از علمای اهل سنت از ایران و حاضر هستند. و دیگر علمای جهان اسلام که همگی جنایت تروریستی شیراز را محکوم کردند. برخی از علما جنایت تروریستی شیراز را محکوم نکردند، شاید به این دلیل که این جنایت تحت تأثیر رسانه های مغرض بوده است و به همین دلیل از آنها دعوت می کنیم به ایران سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید