دفاع تمام قد پیشکسوتان همیشه از استقلال از اسطوره پرسپولیس گلایه دارند

دفاع تمام قد پیشکسوتان همیشه از استقلال از اسطوره پرسپولیس گلایه دارند

پیروزی مقتدرانه 3 بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه باعث خوشحالی مردم به ویژه پیشکسوتان این رشته ورزشی شد. حسن روشن درباره دیدار تیم های ملی فوتبال کشورمان با سوریه با نام بردن از گونه ای از ماهی به نام علی دایی و دیدار تیم های نساجی استقلال و مازندران اظهاراتی را بیان کرد که در ادامه می خوانید:

بازی ایران و سوریه را چگونه ارزیابی کردی؟

حسن روشن گفت:

بازی خیلی خوبی بود یعنی شاید اگر می توانستیم از این بازی فیلم بسازیم، می دیدیم که تیم ملی ما روی حباب اتفاقات روانی خوب جلو می رود و نتیجه ای غیر از برد، حاصل این بازی نبود. در فوتبال امروز قدرت بدنی حرف اول را می زند. در واقع نیروی بدنی ابتدا روی زمین عمل می کند، سپس مشکلات روحی و روانی و در نهایت دیدگاه مربی. این دقیقا برعکس دوران فوتبال ماست. امروز با توجه به اینکه اکثر بازیکنان تیم ملی در ترکیب اصلی لژیونرها حضور دارند و قهرمانی آنها در هفته سیزدهم و چهاردهم است، خوشبختانه در شرایط بدنی بسیار خوبی به سر می برند و همین امر به تیم ملی کشورمان در برابر رقبای خود در این زمینه کمک می کند. منطقه لیگ آنها شروع به حرکت به جلو کرد.

روحیه تیم نیز خوب به نظر می رسید. اینطور نیست؟

حسن روشن گفت:

درست است. با پیروزی مقابل لبنان در دقایق از دست رفته روحیه بسیار خوبی داشتیم اما نباید فراموش کرد که ستاره ما در بیروت اردن نیز دوباره درخشید. وحید امیری ستاره این روزهای تیم ملی است و اگر دقت می کردیم می توانستیم 5-6 گل بزنیم. البته نتیجه ای که گرفتیم بهترین نتیجه بود.

تو چی میگفتی

حسن روشن گفت:

چون اگر سوریه را یک بر صفر شکست دهیم، می گویند به زور پیروز شده اند. اگر هفت گل به آنها می زدیم عذرخواهی می کردند که چون در خانه نبودیم خیلی به ما گل زدند. پیروزی 3-0 بهترین نتیجه بود.

شرایط مقابل تیم ملی را چطور می بینید؟

حسن روشن گفت:

تنها تیمی که می تواند ما را اذیت کند کره است اما حالا با دست پر به استقبال این دیدار می رویم. اگر یکی دوبار می خواستیم نقاشی کنیم ممکن بود روحیه مان را از دست بدهیم اما الان شرایط کاملا فرق کرده است. تیم ما از نظر فنی پیشرفته است، فقط باید در شیفت ها کمی موقعیت گراتر باشیم.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

حسن روشن گفت:

در بازی با لبنان در دفاع چپ با وحید امیری بازی کردیم و سپس زمین بازی او را عوض کردیم و او را جلو بردیم. در واقع ما نباید بازیکنان خود را با چینی اشتباه بسوزانیم. وحید امیری آنقدر نفس دارد که حتی می تواند سه نیمه برای تیم ملی بازی کند. مرا یاد امیر عابدینی می اندازد. وقتی فوتبال بازی می کرد سه تا شش به نظر می رسید و اصلاً خسته نمی شد.

آیا می دانید نام ماهی به نام علی دایی ثبت شده است؟

حسن روشن گفت:

ظاهراً این اتفاق قبلاً در دنیایی افتاده است که نام افراد مشهور روی ماهی یا چیزهای دیگر گذاشته می شود. البته اگر این ماهی در شمال دیده می شد، بهتر بود با حضور این همه قهرمان کشتی جهان و المپیک، نام یکی از آنها را روز علی علی می گذاشتند. من نظری در این مورد ندارم و قطعا خود علی دی بهتر از هرکسی می تواند در این مورد نظر دهد. مطمئناً کسانی که این کار را کردند نیت بدی نداشتند، اما متأسفانه افرادی که همیشه به دنبال موضوعی هستند، فقط چند روز با آن شوخی کردند.

دیدار تیم های استقلال و نساجی را چگونه پیش بینی می کنید؟

به نظر من با توجه به اینکه بازی در ورزشگاه آزادی است، استقلال می تواند برنده این دیدار باشد.

تعطیلات لیگ چه تاثیری بر تیم های بالا و پایین می تواند داشته باشد؟

حسن روشن گفت:

در کل نباید تاثیری داشته باشد و به کسی آسیب نرساند. چون باشگاه ها باید بازی های دوستانه انجام دهند تا شرایطی را برای تیمشان ایجاد کنند که انگار مسابقات تعطیل نیست. اما گاهی اوقات این تعطیلات به برخی تیم ها کمک می کند. مثل زمان منصوریان که توسط میک مک درموت شکل گرفت و تیمش از نظر بدنی آسیب دید و با آمدن شفر، تعطیلات یک ماهه به سود او شد و توانست در پایان فصل استقلال رتبه سوم جدول را تحویل دهد. چند تیم مانند فولاد نیز به همین مناسبت نکونام را آوردند تا وضعیت خود را بهتر کنند. صنعت نفت که لیگ را بد شروع کرد، حالا قطعا از این تعطیلات نهایت استفاده را می کند. در کل این نمی تواند بهانه ای برای تیم های بالای جدول باشد که اگر بعد از تعطیلات نتیجه نگیرند سقوط می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید