دلایل خداحافظی غیرمنتظره پیکه با مستطیل سبز

او 25 سال پیش در لاماسیا شروع به یادگیری فوتبال کرد و رئال مادرید را دوست نداشت، مدتی به منچستریونایتد رفت و با درخشش زیر نظر فرگوسن به تیم بزرگسالان بارسلونا بازگشت. او ۱۹ سال در بالاترین سطح فوتبال بازی کرد. او از تیم ملی جام جهانی 2018 کنار رفت و حالا از فوتبال خداحافظی می کند. او در سال های اخیر مشغول خارج از فوتبال بوده و بیشتر فکرش درگیر تجارت بوده است. پروژه هتل جرارد پیکه در ملک اخیراً خریداری شده وی در مالاگا کاستا دل سول به دلیل کشف 250 قبر در بخشی از آن متوقف شده است. پیکه این زمین را با پرداخت حدود 20 میلیون دلار خرید و قرار بود هتلی مجلل در آن بسازد. یک باستان شناس در گفتگو با رسانه های محلی گفت که بسیاری از این گورها خالی هستند و بنابراین ارزش نگهداری ندارند. با تکمیل این مطالعه، پیکه احتمالا مجوز ساخت هتل خود را در اوایل سال 2023 دریافت خواهد کرد.

پیکه دلایل زیادی برای بازنشستگی دارد. علاوه بر درگیری عاطفی و جدایی از همسرش، مشکلات ژاوی و شایعات نوظهور خیانت مسی در این تصمیم تاثیرگذار بود. پیکه قبل از شروع فصل به ژاوی گفت که می خواهد بماند و با دیگر مدافعان رقابت کند و نشان دهد که بهترین است و گفت که اگر موفق نمی شد، می رفت زیرا نمی خواست به عنوان بازیکن تعویضی بازنشسته شود. . دلایل جدایی پیکه در نیم فصل را می توان به شرح زیر برشمرد: به عنوان بازیکن تعویضی، شرایط سخت زندگی شخصی اش، عملکردش مقابل اینتر، هوادارانی که او را در نوکمپ هو می کردند، آمادگی جسمانی نداشتن و قولی که به خودش و ژاوی داده بود. همچنین شایعه شده که او از لاپورتا ناراحت است. پیکه تمام معوقات، دستمزدها و مطالبات باشگاه را که حدود 50 میلیون یورو بود، به طور کامل تسویه کرد. باشگاه می گوید جدایی پیکه 30 میلیون برای فصل آینده و نیمی از دستمزد او برای این فصل پس انداز خواهد کرد. خاویر تباس، رئیس فدراسیون و روبیالس، رئیس لالیگا نیز از رفتن او ابراز تاسف کرده اند و بازیکنان بزرگی مانند جان تری، راموس و بسیاری دیگر به این موضوع واکنش نشان داده و از پیکه تمجید کرده اند.

او در ویدئویی که منتشر کرد خطاب به هواداران اینگونه گفت: بارسلونا، من جرارد هستم. مردم چندین هفته و ماه است که درباره من صحبت می کنند. تا حالا چیزی نگفتم ولی الان میخوام حضوری باهات صحبت کنم. 25 سال پیش وارد بارسلونا شدم، رفتم و برگشتم. شنبه آینده آخرین بازی من در نیوکمپ است. من هوادار بارسا خواهم بود، از تیم حمایت خواهم کرد و عشق بارسا را ​​به فرزندانم منتقل خواهم کرد. مثل کاری که خانواده ام با من کردند. تو منو میشناسی، دیر یا زود برمیگردم. ما در نیوکمپ همدیگر را خواهیم دید، زنده باد بارسا برای همیشه!

گفته می شود این مدافع 35 ساله به احتمال زیاد به عنوان رئیس باشگاه به جای لاپورتا باز خواهد گشت. این مهم ترین جمله او در سخنرانی خداحافظی اش بود: “از بچگی نمی خواستم فوتبالیست شوم، می خواستم بارسا باشم.”

دلایل خداحافظی غیرمنتظره پیکه با مستطیل سبز

آمار و افتخارات

615 بازی، 52 گل، 13 پاس گل، 30 جام، 8 لالیگا، 7 کوپا دل ری، 6 سوپرکاپ اسپانیا، 3 لیگ قهرمانان اروپا، 3 سوپرجام اروپا، 3 جام باشگاه های جهان، 6 حضور در تیم منتخب لالیگا 5 بازی در تیم منتخب یوفا، 4 بازی در تیم منتخب فیفا، بازیکن جوان لالیگا 09–2008، بهترین مدافع لالیگا 10–2009، بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا، 103 بازی ملی برای تیم ملی اسپانیا، 5 گل ملی، جام جهانی 2010 قهرمانی یورو 2012 حضور در تیم یورو 2012 …

دیدگاهتان را بنویسید