تصمیم غیرمنتظره بازیکن محبوب استقلال برای خداحافظی

تصمیم غیرمنتظره بازیکن محبوب استقلال برای خداحافظی

هروی میلیچ، مدافع چپ کروات استقلال یکی از چندین بازیکن خارجی است که در سال های اخیر به دلیل اختلافات مالی و پرداخت نشدن دستمزد، لیگ ایران را ترک کرده است. میلیچ در ژوئیه 1400 قرارداد خود را با استقلال فسخ کرد و حدود یک سال پس از رفتن او هنوز هیچ توافقی بین او و استقلال صورت نگرفته بود. در روزهای اخیر برخی رسانه ها از رد درخواست استقلال برای دریافت مطالبات خود توسط میلیچ خبر دادند. همین سوال باعث شد بعد از مدت ها سراغ او برویم و از طریق مدیر برنامه های ایرانی اش علیرضا بهرامی با او گفت وگو کنیم.

در خبرها آمده بود که از توافق با مدیران استقلال برای دریافت درخواست ها خودداری کردید و همه چیز را به رای فیفا واگذار کردید.

متأسفانه باید بگویم آنچه از شما می شنوم اشتباه است. بعد از جدایی از استقلال از طریق افراد مورد اعتمادم در ایران با باشگاه استقلال در ارتباط بودم و می خواستم با آنها به توافق برسم اما اقدامی از سوی باشگاه ندیدم. هیچ اقدامی برای تعامل با من انجام نداده اند و اینکه پیشنهادی از سوی باشگاه به من شده و من آن را نپذیرفته ام کاملا خلاف واقع و اشتباه است.

آیا دوست ندارید این مشکل با توافق دوجانبه حل شود؟ هواداران استقلال خاطرات خوبی از شما دارند و ممکن است از این وضعیت ناراحت شوند.

همانطور که بارها گفته ام این سوال ربطی به رابطه من با هواداران ندارد. عشق و محبت آنها را همیشه به یاد خواهم داشت. همیشه رابطه مثبت و دو طرفه بین هواداران استقلال و شماره 33 آنها وجود داشته و این رابطه خوب همیشه بین ما باقی خواهد ماند. این دعواهایی است که بین من و افراد باشگاه وجود دارد که بسیاری از آنها را بد و بی احترامی می دیدم. وقتی ناخواسته و به زور از باشگاه استقلال بیرون آمدم حتی یک بار هم حاضر نشدند با من تماس بگیرند و حالم را بپرسند. الان هم که باید به فیفا شکایت می کردم، باشگاه استقلال هیچ اقدامی نکرد.

در حال حاضر در فوتبال چه وضعیتی دارید و در کجا بازی می کنید؟

من با خانواده ام در خانه هستم. من واقعا خوشحالم چون مدتی است با آنها نبوده ام و واقعا از بودن در کنار آنها خوشحالم. حالا خارج از فوتبال تجارت می کنم و تابستان امسال تصمیم خواهم گرفت که به فوتبال ادامه دهم یا نه! بعد از سختی هایی که در استقلال تجربه کردم و عواقب آن، برایم سخت است که وارد یک چالش جدید شوم. باید بنشینم و به این فکر کنم که چگونه زندگی فوتبالی ام را پیش ببرم. اما من خیلی خوشحالم و با روحیه خوبی برای آینده ام تصمیم خواهم گرفت.

تا چه اندازه وضعیت استقلال را زیر نظر دارید؟

من بازی های این فصل استقلال را دنبال می کردم و الان می دانم که آنها در 3 هفته اخیر با 9 امتیاز قهرمان لیگ شده اند. بعد از 10 هفته حضور در لیگ، مسابقات را تماشا کردم و می دانستم که استقلال قهرمان می شود. چرا که رقبای همیشگی استقلال شرایط خوب سال های قبل را ندارند و چندان قدرتمند نبودند. البته باید تاکید کنم که بعد از آمدن به لیگ ایران و تماشای مسابقات احساس می کنم لیگ ایران هر سال ضعیف تر می شود و این خبر خوبی برای فوتبال ایران به خصوص برای تیم ملی ایران نیست. اما تنها نکته مثبت این است که استقلال قهرمان شد و جام را برد. این یک خبر خوب برای همه افراد دارای قلب آبی از جمله من است که ما را خوشحال می کند. او پس از 10 سال موفق به کسب این عنوان نشد.

به نظر شما دلیل اصلی عدم موفقیت استقلال در چند سال اخیر در لیگ چیست؟

دلایل زیادی بود که به آن برخورد کردم اما بهتر است در مورد آنها صحبت نکنم چرا که استقلال در این فصل قهرمان شد. هرگز نباید به گذشته فکر کنید، زیرا در این صورت نمی توانید روی آینده ای روشن قدم بگذارید. حالا که استقلال قهرمان شده، هیچکس از ناکامی 10 سال پیش این تیم صحبت نمی کند. همه می گویند استقلال قهرمان لیگ است و فصل آینده از عنوان قهرمانی دفاع خواهد کرد.

نظرت در مورد قرعه کشی ایران در جام جهانی 2022 قطر چیست؟

در مورد تیم ملی ایران هم می دانم که قبل از اسکوچیچ شرایط خوبی نداشت و خیلی ها حتی باور نمی کردند ایران از مرحله مقدماتی صعود کند. اما وقتی اسکوچیچ آمد همه بازی ها را برد و به مرحله بعد رسید. تا جایی که یادم می آید ایران هیچ وقت به این راحتی به جام جهانی نرسیده بود. من احساس می کنم ایران می تواند از گروه خود به جام جهانی صعود کند و این تنها به 90 دقیقه بازی بستگی ندارد. روند آماده سازی و خیلی شرایط خوب دیگری که باید برای تیم ملی فراهم شود از عوامل تعیین کننده است. امیدوارم این موفقیت برای ایران اتفاق بیفتد، زیرا اتفاق بسیار خوبی هم برای اسکوچیچ و هم برای مردم ایران خواهد بود.

شما در بالاترین سطوح فوتبال اروپا بازی کردید و سپس وارد فوتبال ایران شدید. تفاوت این دو بازی فوتبال چیست؟

می توانم بگویم تفاوت زیادی بین فوتبال ایران و اروپا وجود دارد. همانطور که در فوتبال ایران دیدم، فوتبالیست ها بسیار جنگنده هستند. آنها از نظر فیزیک و مقاومت پتانسیل بسیار خوبی دارند اما از نظر فنی قابل مقایسه با اروپا نیستند. این تفاوت را می توان در این نکته دید که بازیکنان مطرح ایران وقتی به اروپا می روند فقط مسائل فنی و تاکتیکی را یاد می گیرند چرا که تا آن زمان اصلا به این مسائل نپرداخته اند. به نظر من این ضعف بزرگ فوتبال ایران است. آنها باید از صفر شروع کنند و کیفیت خود را در این زمینه ارتقا دهند و این نشان دهنده تفاوت فوتبال ایران با اروپا است.

من در سال های حضورم در استقلال رنج زیادی کشیدم اما نمی توانم عشق و علاقه هواداران را به آنها فراموش کنم و برایم دل آبی گذاشتند. برای تیم ملی ایران و باشگاه سابقم استقلال آرزوی موفقیت دارم.

یکی از مشکلات بزرگی که دیدم مشکلات زیرساختی بود. من فقط تعداد بسیار کمی استادیوم با امکانات خوب دیدم. ورزشگاه، زمین خوب و امکانات مشترکی که یک باشگاه حرفه ای باید داشته باشد. می بینیم که باشگاه های زیادی می خواهند به مسابقات آسیایی بروند اما شرایط را ندارند. در کل امکانات مورد نیاز خود را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید