دلایل عجیب سکته قلبی که همه باید بدانند


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818131

سبک زندگی بی تحرک، استرس و بیماری های مزمن از عوامل خطر شایع بیماری قلبی در نظر گرفته می شوند. اما از دانستن علل کمتر شناخته شده حمله قلبی شگفت زده خواهید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هندوستان تایمز، کارشناسان می گویند حملات قلبی و مرگ و میر ناگهانی قلبی در چند دهه گذشته افزایش یافته است و افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار داده است. حمله قلبی باعث توقف جریان خون به قلب می شود که به قلب آسیب می رساند.

سبک زندگی بی تحرک، استرس و بیماری های مزمن از عوامل خطر شایع بیماری قلبی در نظر گرفته می شوند. اما از دانستن علل کمتر شناخته شده حمله قلبی شگفت زده خواهید شد.

کارشناسان تاکید می کنند که باکتری های دهان یکی از عوامل مهم در بروز سکته قلبی هستند. باکتری های موجود در حفره دهان که باعث پریودنتیت می شوند می توانند باعث التهاب در شریان ها شوند که در نهایت می تواند منجر به تجمع چربی و حمله قلبی شود. التهاب در بدن ما یکی از علل سکته قلبی است و علت این التهاب را می توان به عوامل مختلفی مرتبط دانست که افراد باید به آن توجه کنند.

افسردگی یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد این بیماری است. افسردگی نه تنها شما را از شادی در فعالیت های روزمره محروم می کند و شما را ناامید می کند، بلکه می تواند منجر به حمله قلبی نیز شود. افرادی که از افسردگی رنج می برند به دلیل فعال نبودن و ورزش نکردن در معرض خطر حمله قلبی هستند.

بیماری های خود ایمنی یکی دیگر از عوامل مهم در بروز حمله قلبی است. حتی کودکان کوچکتر نیز ممکن است به دلیل بیماری خودایمنی دچار حمله قلبی شوند. پروین کولکارنی، یکی از محققان می گوید: «افراد مبتلا به واسکولیت که عمدتا کودکان را مبتلا می کند، در معرض خطر حمله قلبی هستند. واسکولیت یا التهاب رگ ها به طیف وسیعی از بیماری های التهابی رگ های خونی (رگ های خونی قرمز، سیاهرگ های سیاه و مویرگ ها) اشاره دارد.

به گفته متخصصان، تنهایی نیز نقش بسزایی در بروز این بیماری دارد. تنهایی با استرس و فشار خون بالا همراه است. کارشناسان در این مطالعه تاکید می کنند که افراد در صورت شرکت در فعالیت های گروهی و داشتن روابط اجتماعی قوی به طور قابل توجهی از حمله قلبی در امان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید