نقش اصلی تخم مرغ در حملات قلبی و سکته مغزی

نقش اصلی تخم مرغ در حملات قلبی و سکته مغزی

روز جدید افرادی که مقدار متوسطی تخم مرغ می خورند به پاکسازی کلسترول از رگ های خونی کمک می کنند و بنابراین از انسدادی که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، جلوگیری می کند.

تخم مرغ منبع غنی از کلسترول غذایی است، اما حاوی مواد مغذی ضروری مختلفی نیز می باشد. شواهد متناقضی وجود دارد که آیا خوردن تخم مرغ برای قلب شما مفید است یا بد.

نتایج نشان می دهد که خوردن یک تخم مرغ در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

یک مطالعه در سال 2018 روی نیم میلیون بزرگسال در چین نشان داد افرادی که در روز تخم مرغ می‌خورند (حدود یک تخم‌مرغ در روز) نسبت به افرادی که کمتر تخم‌مرغ می‌خورند، به طور قابل‌توجهی کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و سکته هستند.

تاثیر تخم مرغ بر قلب و عروق

برای درک بهتر این ارتباط، محققان اکنون در حال انجام مطالعه ای در مورد چگونگی تاثیر مصرف تخم مرغ بر نشانگرهای سلامت قلب و عروق در خون هستند.

لانگ پان، محقق ارشد دانشگاه پکن در چین می گوید: «چند مطالعه به نقش متابولیسم کلسترول پلاسما در رابطه بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پرداخته اند، بنابراین ما می خواستیم به پر کردن این شکاف کمک کنیم.

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد افرادی که مقادیر متوسطی از تخم مرغ مصرف می کردند، سطوح بالاتری از پروتئینی به نام آپولیپوپروتئین A 1 را در خون خود داشتند که بلوک ساختمانی کلسترول خوب HDL است. این افراد به ویژه مولکول های HDL بزرگتری در خون خود داشتند که به پاکسازی کلسترول از رگ های خونی کمک می کند و بنابراین از انسدادهایی که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، محافظت می کند.

محققان همچنین ۱۴ متابولیت را شناسایی کردند که با بیماری قلبی مرتبط هستند. آنها دریافتند شرکت‌کنندگانی که تخم‌مرغ کمتری می‌خوردند، نسبت به کسانی که تخم‌مرغ می‌خوردند، سطوح پایین‌تری از متابولیت‌های مفید و سطوح بالاتری از متابولیت‌های مضر در خونشان داشتند.

به گفته محققان، مطالعات بیشتری برای تایید نقش علّی متابولیت های لیپید در رابطه بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید