ارائه خدمات خطر سنجی سکته قلبی و مغزی رایگان در مراکز بهداشت یزد


بیماری های قلبی و عروقی یکی از علل عمده مرگ ومیر در سطح جهان و اولین عامل مرگ ومیر در کشور و استان یزد است.

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی استان از ارائه خدمات رایگان خطرسنجی سکته قلبی و مغزی برای شهروندان بالای 30 سال خبر داد.

محمد علی اوزی نژاد افزود: شهروندان بالای ۳۰ سال جهت دریافت خدمت خطر سنجی سکته قلبی ومغزی  به مراکز و پایگاه های خدمات جامع سلامت همچنین خانه های بهداشت مراجعه کنند تا باسنجش خطر ۱۰ ساله احتمال سکته قلبی یا مغزی، راهکارهای کاهش احتمال بیماریهای قلبی و عروقی به آنان آموزش داده شود و در صورت نیاز به خدمات سطح دو به بیمارستان و کلینیک های دولتی ارجاع گردند. 

وی با اشاره به اینکه 34 درصد مرگ ها در استان به دلیل این بیماری هاست گفت: در کشور ما به دلیل تغییر سبک زندگی سنتی به زندگی مدرن، این بیماری ها رو به افزایش است و عوامل خطر ایجاد کننده این بیماری مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی کم، مصرف الکل، چربی خون بالا،پرفشاری خون، چاقی و دیابت می باشد.  

وی افزود: با اصلاح سبک زندگی مانند تغذیه  مناسب،تحرک بدنی کافی، عدم مصرف الکل و دخانیات، کنترل دقیق چربی و فشار خون، کنترل دیابت و… می توان درصد زیادی از مرگ ومیر و ناتوانی ناشی از این بیماری را کاهش داد.

وی گفت: بیماری های قلبی و عروقی  یکی از علل عمده مرگ ومیر در سطح جهان و اولین عامل مرگ ومیر در کشور و استان یزد است.

هفتم مهرماه(۲۹ سپتامبر)  به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید