دلبستگی ایمن در خانواده، وابستگی به افراد ناتوان را از بین می برد


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822819

فریدونی گفت: اگر ابتدا دلبستگی به ایمنی در خانواده ایجاد شود، کم کم اعتیادهایی که در خارج از خانه ایجاد می شود آسیب شناسی نمی کند و در حد نرمال و استاندارد خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدونی روانشناس در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: گاهی افراد تفاوت بین وابستگی و اعتیاد را نمی دانند و این دو را با هم اشتباه می گیرند.
وی با بیان اینکه دلبستگی های افراد از همان ابتدا به خانواده شکل می گیرد، بیان می کند: اگر امنیت از همان روزهای اول دلبستگی ایجاد شود و فردی با فردی باشد که احساس راحتی کند، این نوع دلبستگی بی خطر خواهد بود. برای رابطه بعدی و شروع آن رابطه، روش صحیح عشق ورزیدن و عشق دیدن را آموزش می دهد.
فریدنی یادآور شد: به این ترتیب مردم دیگر تشنه عشق نیستند و دچار مشکلات بعدی نمی شوند، بلکه اعتیاد در انواع عاطفی، مالی، اجتماعی و… بروز می کند. در حالی که اعتیادها می توانند شخصیت انسان را تحت الشعاع قرار دهند و بدین ترتیب ترتیبی دهند که شخصیت انسان بدون کمک و لطف و محبت دیگران کامل نخواهد شد.
این روانشناس گفت: در این زمینه فرد می تواند معتاد شود که نباید چنین شود و به این ترتیب جان، اقتدار و اقتدار انسان به این انسان شرور منتقل می شود و دچار سیاه نمایی عاطفی می شود که متاسفانه در فضای مجازی بسیار رایج است. ..” دیده می شود.
وی ادامه داد: اگر ابتدا دلبستگی به ایمنی در خانواده ایجاد شود، کم کم اعتیادهایی که در خارج از خانه ایجاد می شود آسیب شناسی نمی کند و در حد نرمال و استاندارد خواهد بود.
فردونی گفت: شیر به عنوان نازترین حیوان دنیا شناخته می شود و تا یک سال کودک ابتدا به فرزندش غذا می دهد و بعد غذا می خورد اما بعد از یک سال اگر کودک به غذای مادر بیاید به او حمله می کند. والدین باید میزان وابستگی و دلبستگی را به فرزندان خود بیاموزند، یعنی تا زمانی که عاشق هستند، استقلال عاطفی انسان حفظ شود.
این روانشناس گفت: اعتیاد زمانی انسان را نگران می کند که این وابستگی تنها سرمایه فرد باشد، اما اگر فردی سرمایه های متعددی داشته باشد و یکی از آنها را از دست بدهد، تا زمانی که فقط سرمایه خود را از دست ندهد، نگرانی کمتری دارد.
وی گفت: هر چه تعداد دلبستگی ها و تعداد عزیزان کمتر باشد، قطعا با از دست دادن آنها فشار بیشتری را متحمل می شویم.
فریدنی افزود: اختلال گردش که نتیجه این عدم دلبستگی و مشکلات از دست دادن آنهاست اگر تا 6 ماه طول بکشد تا حدودی طبیعی است اما اگر بیشتر از آن باشد باید روان درمانی برای رفع این مشکل انجام شود. مسئله.”


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید