دلیل دیدار بزرگ رئیسی و پوتین: هیئت ایرانی تست PCR روس ها را قبول نکرد/ قرارداد 25 میلیارد دلاری امضا شد.

دلیل دیدار بزرگ رئیسی و پوتین: هیئت ایرانی تست PCR روس ها را قبول نکرد/ قرارداد 25 میلیارد دلاری امضا شد.

روز جدید : حتی در صورت انجام آزمایش تاج از سوی رئیس جمهور ایران، بعید است که طرف ایرانی برای نزدیک شدن به رئیس جمهور ایران، شرط متقابلی را برای رئیس جمهور روسیه برای انجام آزمایش PCR مورد تایید ایران قرار دهد.

دو هفته پس از سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه و اطراف آن، یک منبع نزدیک به دولت ابعاد و دستاوردهای این سفر را تشریح کرد و اطلاعاتی در مورد دوران ایران ارائه کرد که قرار است منتشر شود:

سفر به روسیه به ابتکار پوتین و نه به درخواست طرف ایرانی انجام شد و رئیس جمهور ایران طبق پروتکل های بین المللی و حتی در مواردی خارج از پروتکل های معمول روسیه مورد استقبال قرار گرفت و وزیر امور خارجه برای تبریک به رئیس جمهور رفت. ایالات متحده.

اما آنچه در این سفر حاشیه ساز شد، اتاق ملاقات و میز بزرگی بود که دو رئیس جمهور در آن نشستند. اگرچه این موضوع نیز حائز اهمیت است، اما به نظر می رسد برخی رسانه ها بیش از حد روی آن تمرکز کرده اند و به همین دلیل اصل سفر و دستاوردهای آن در راستای منافع ملی به حاشیه رفته است.

این دیدار در دفتر پوتین برگزار شد که دو مکان برای پذیرایی از مهمانان دارد، یکی با دو مبل در کنار شومینه و دیگری با یک میز بزرگ بیضی شکل در طرف دیگر اتاق.

دلیل انتخاب میز بیضی شکل برای این دیدار و نشستن رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور روسیه به موضوع تست PCR مربوط می شود.

طبق پروتکل‌های کرملین، مقامات خارجی که مایل به ملاقات نزدیک با پوتین هستند باید آزمایش تاج یا PCR در مسکو را پشت سر بگذارند. اما هیئت ایرانی به روس ها اجازه نداد تا از رئیس جمهور کشورمان در مسکو تست تاج بگیرند. برای رئیس جمهور ایران این افتخار است که مورد آزمایش روس ها قرار نگیرد، اگرچه این موضوع نحوه دیدار او با پوتین را تغییر داده است.

حتی اگر رئیس جمهور ایران آزمایش تاج را انجام دهد، بعید است که طرف ایرانی برای نزدیک شدن به رئیس جمهور ایران، شرط متقابلی را برای رئیس جمهور روسیه برای انجام آزمایش PCR مورد تایید ایران قرار دهد.
برای پرهیز از چنین حاشیه هایی که اصل سفر را تحت الشعاع قرار می دهد، باید اصل جلسات و توافقات را تامین می کرد که این کار را انجام داد.

در این دیدار، پوتین اعلام کرد که می‌خواهد محدودیت‌های قلبی وجود نداشته باشد تا بتوانیم کنار هم بنشینیم.

اما رفتار متفاوت روس ها در این سفر به رئیس جمهور ایران در چند اقدام قابل توجه خود را نشان داد. به عنوان مثال، مهمانان خارجی کمتری برای سخنرانی در دومای روسیه، یکی از مهمترین ارکان سیاسی این کشور دعوت می شوند. این طرح به گونه ای بود که پس از سخنرانی، نمایندگان دوما رئیس جمهور را تشویق به ایستادن کردند.

دیدار با فعالان برجسته اقتصادی روسیه یا دعوت از وی به دانشگاه ملی روسیه و اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور و زمینه سازی برای بازدید از مسجد جامع مسکو، بخشی از برنامه های روسیه برای استقبال ویژه از رئیس جمهور ایران بود.

اما این سفر مزایای اقتصادی و سیاسی قابل توجهی نیز برای ایران دارد که از جمله آنها می توان به گشایش خط اعتباری 10 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاران روسی، طراحی و برنامه ریزی یک قرارداد تجاری 10 میلیارد دلاری و توافق بر سر حداقل پنج میلیارد قرارداد نفت و گاز اشاره کرد. و قراردادهای مربوط به توسعه خطوط ترانزیتی، توسعه خطوط ریلی مانند راه آهن رشت – آستارا و راه آهن اینچه برون – گرمسار و سرمایه گذاری در بنادر کاسپین از جمله انزلی و امیرآباد، ایجاد خط مستقیم بانکی و مهم دفاعی. قراردادها Cit.

بر اساس بررسی‌ها، برخی از این قراردادها در طول سفر منعقد شده و برخی دیگر که به حالت تعلیق درآمده‌اند در مرحله اجرا هستند.

بنابراین بحث دست دادن یا ندادن رئیسی و پوتین بحثی حاشیه ای است، زیرا هدف از سفر چیست، نه عکس یادگاری و دست دادن و کنار هم نشستن، دستاوردهای ملموسی است که خدای ناکرده ملت ایران به زودی به آن دست خواهند یافت. دیدن.

دیدگاهتان را بنویسید