دم عیسی سینه را سرخ کرد

دم عیسی سینه را سرخ کرد

مسابقات این هفته با مبارزه سه تیم بالای جدول برای قهرمانی و مبارزه سه تیم انتهای جدول برای بقا آغاز شد. البته بعد از پایان بازی های این هفته و با نتایج باقی مانده تکلیف یک تیم بالا و پایین جدول مشخص می شود!

این هفته هم سه دربی داشتیم. کرمان، تهران و دربی خوزستان، همه این مشکلات باعث شد انتظار بازی های بسیار نزدیک و کم گل را داشته باشیم. اتفاقی که افتاد و این هفته فقط 12 گل زده شد، یک سوم آن گل ها فقط در آبادان اتفاق افتاد و نسبت هفت بازی باقی مانده فقط هشت گل بود!

تنها صنعت نفت در یک بازی 4 گل به ثمر رساند و هیچ تیمی بیش از یک گل به ثمر رساند. مسابقات این هفته از یکشنبه 12 اردیبهشت ماه با برگزاری 4 دیدار آغاز شد. ابتدا تراکتور نتیجه بازی اول را در تبریز تکرار کرد و پیکان را شکست داد تا جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کند. پرسپولیس سپس در دربی تهران در آزادی را با گل استقلال برد تا موقتا بالای جدول بماند و البته صدرنشین بماند! هواداران مقابل گل گهر به تساوی یک بر یک دست یافتند. مسابقه ای جنجالی با یک پنالتی جنجالی که 7 دقیقه به گل رسید! صنعت نفت در آخرین بازی روز 4 گل به نساجی زد تا خود را بیشتر به بقا امیدوار کند و مشخص کند مشکل حمید مطهری نساجی نیست!

این چهار دیدار روز دوشنبه 13 اردیبهشت با بازی آلومینیوم و ذوب آهن در اراک آغاز شد. این دیدار بدون گل به پایان رسید. دو تیمی که نه رده‌بندی شده‌اند و نه سقوط کرده‌اند، یکی از سردترین بازی‌های فصل را انجام دادند. در دربی کرمان هر دو تیم به مدال شجاعت و افتخار دست یافتند. دو تیم از یک خانواده دیداری دیدنی را به نمایش گذاشتند و مس رفسنجان با گل کاپیتان خود پیروز میدان شد تا مس کرمان با این شکست باز هم فاصله هشت امتیازی آنها با صنعت نفت برای بقا به یک امتیاز کاهش یابد. . در بازی تعیین کننده هفته، سپاهان در ورزشگاه لابریتز موفق به غلبه بر ملوان برید نشد و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. بدین ترتیب پس از پرسپولیس با 57 امتیاز، سپاهان با 56 و استقلال با 55 امتیاز با حساسیت بیشتری در سه بازی آخر فصل وارد خواهند شد. فولاد در آخرین بازی هفته جاری دربی خوزستان را با یک گل مقابل نفت مسجد سلیمان برد تا بیدار ماندن نفت برای نفت سخت تر از همیشه خواهد بود. نفت مسجد سلیمان نه شانس ماندن در لیگ را داشت، نه امید، نه رهبری و نه آرزو… و فقط هواداران دلسوز و دوست داشتنی که حالا باید به آینده نگاه کنند.

تیم منتخب هفته: ملوان

سال ها جای خالی قوی سفید در سطح اول فوتبال ایران بود. ملوان و صنعت نفت از جمله نساجی و تراکتورسازی مانند سپاهان و ابومسلم مانند بارک شیراز و شاهین بوشهر مولود فوتبال ایران هستند که حضورشان گرمای خاصی به فوتبال ایران می بخشد. ملوان در لیگ اول در آخرین روز موفق شد با پیروزی مقابل استقلال جام قهرمانی را به پرسپولیس بدهد و این هفته در حالی که همه از بازی های آسان سپاهان برای قهرمانی صحبت می کردند، او در خانه ترمز این تیم را کشید. پس پرسپولیس دوباره قهرمان شود و به قهرمانی امیدوار باشد

ملوان در سال های اخیر هرگز مقابل سپاهان شکست نخورده است و اساسا هیچ رقیبی حق ندارد تیم قدیمی و معتبری مثل ملوان را دست کم بگیرد. سپاهان از این دیدار درس بزرگی گرفت.

مربی هفته: یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

در خوشبینانه ترین تحلیل، مالکیت استقلال و پرسپولیس از نظر مهره ای برابر بود، اما یحیی گل محمدی با برنامه ریزی دقیق و درست، بازی خود را به گونه ای برنامه ریزی کرد که در ابتدای نیمه دوم دست برتر را روی ساپینتو داشت و در نهایت یحیی گل محمدی با برنامه ریزی دقیق و درست برنامه ریزی کرد. او با جابجایی هایش به خوبی از این مالکیت روی نیمکت استفاده کرد و این کار را کرد و بازی را برد.

در نیمه اول می خواست مساوی کند و بعد از هر مالکیتی می خوابید. در نیمه دوم با آوردن عیسی آل کثیر به گل رسید. گل محمدی در این فصل تمام مربیان خارجی باکیفیت را در لیگ به خوابانداخت و بار دیگر ثابت کرد که در این حرفه به اوج بلوغ رسیده است.

ستاره هفته: طالب ریکانی (صنعت نفت آبادان)

او پس از رضا اسدی و محمد عباس زاده سومین بازیکنی بود که در این فصل هت تریک کرد. طالب ریکانی در هفته ای که هیچ تیمی بیش از یک گل به ثمر نرسانده بود به تنهایی سه گل به نساجی زد. کاپیتان برزیلی که بیشتر این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، به مرور زمان به اوج بازگشت و در هفته های اخیر فاصله 8 امتیازی صنعت نفت از منطقه سقوط تا منطقه بقا تنها به یک امتیاز کاهش یافته است. حالا برزیلی ها امیدوارند که بیشتر از همیشه به کاپیتان دفاع چپ خود بچسبند.

دیدگاهتان را بنویسید