عیسی القطر پرسپولیس را غافلگیر کرد؟ چنگال روانی بر فرهاد و استقلالی ها

عیسی القطر پرسپولیس را غافلگیر کرد؟  چنگال روانی بر فرهاد و استقلالی ها

ویدئویی از تمرین عیسی القطر روز دوشنبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد که او را با وجود پارگی رباط صلیبی نشان می دهد. اتفاقی که برای فوتبالدوستان بسیار جالب و شاید غیرقابل پیش بینی بود. اینکه بازیکن چگونه می تواند با وجود از دست دادن رباط اینقدر جدی به تمرینات خود ادامه دهد، بحثی جداست و اینکه چرا هنوز پا روی تیغ جراح نگذاشته است، سوالی جداگانه است. در گزارش امروز به آخرین وضعیت عیسی و همچنین احتمال حضور این بازیکن در دربی پیشرو پرداختیم. شایعه ای که بحث های جدی بر سر آن کشیده شده و بسیاری منتظر یک سورپرایز هستند.

عیسی می خواهد عصای یحیی باشد
الحاتیر که پارگی رباط صلیبی اش مورد تایید پزشکان قرار گرفته، چند هفته ای است که زیر نظر مربی ویژه تمرین می کند. اگرچه مربیان پرسپولیس او را از تمرین محروم کردند و از مهاجم تیمش خواستند که هر چه زودتر پایش را عمل کند، اما عیسی اصرار دارد که به تمرینات معمولی بازخواهد گشت و می تواند در چند بازی باقی مانده عصا باشد و به تیم کمک کند. در مورد مصدومیت این مهاجم، قطعی است که رباط صلیبی او شکسته است، اما استثناهایی در دنیای فوتبال وجود دارد که بازیکنان با وجود مصدومیت در این ناحیه همچنان در زمین حضور دارند و می توانند با تمرینات و فیزیوتراپی ویژه با آسیب دیدگی مقابله کنند!

در مورد عیسی نیز باید به این نکته اشاره کرد که قرارداد او با پرسپولیس تا پایان این فصل اعتبار دارد و از این رو می تواند خطر بزرگی برای زندگی حرفه ای این مهاجم باشد. سوال چالش برانگیز این است که در صورت ادامه مصدومیت مهاجم و با توجه به اینکه هنوز تحت عمل جراحی قرار نگرفته، آیا قرارداد او تمدید خواهد شد؟ ریسکی که این بازیکن انجام داده به این امید که حداقل در یک دربی دیگر با پیراهن قرمز به میدان برود و شاید اینقدر هم مهم نباشد که چه سرنوشتی در انتظارش است! با این حال، این یک بازی خاص و با انگیزه های خاص این مهاجم مقابل رقیب دیرینه است.

یحیی برای بازیکن مصدوم بازی نمی کند
اما آیا حضور عیسی در تمرین و آماده سازی با وجود مصدومیت جان را مجاب کرد تا از مهاجم در دربی استفاده کند؟ تجربه نشان داده که سرمربی پرسپولیس برای بازیکنی که به تازگی از مصدومیت برگشته، ثابت بازی نمی کند. به عنوان مثال امید عالیشاه که در این فصل قبل از مصدومیت عملکرد خوبی داشت، پس از ریکاوری در ترکیب ثابت قرار نگرفت. یحیی معتقد است بازیکنی که به دلیل مصدومیت از ترکیب جدا می شود نباید عجله ای برای بازگشت به ترکیب اصلی داشته باشد.

به همین دلیل، هر بازی دقایق بیشتری را به بازیکنی که به تازگی از مصدومیت بازگشته است، می دهد تا حداقل برای حضور در مجموع 11 بازیکن اصلی آماده باشد. اما آیا در مورد عیسی چنین است؟ انگیزه این گلزن مقابل استقلال را همه می دانند و حضور این بازیکن هر چقدر هم که برای قرمزها انگیزه مثبت داشته باشد، می تواند بار منفی بین مدافعان آبی ها ایجاد کند. سوال این است که آیا یحیی این بار از نظر روانی اسیر شد؟ یعنی مهاجمی که تقریبا همیشه عملکرد قابل قبولی مقابل استقلال داشت برای این دیدار سیراب شد؟

حضور نمادین در لیست؟
برخی می گویند یحیی با آگاهی از مشکل روانی مهم دربی ها نام عیسی را در لیست پرسپولیس برای این دیدار قرار می دهد اما استفاده از او در ترکیب ثابت تقریبا غیرممکن است مگر اینکه بخواهد دربی را با یک شگفتی در ترکیب شروع کند. . آرام آرام سوالی که شاید نویسندگی کلید این موضوع باشد این است که یحیی می داند که در دوران مربیگری فکری در استقلال، این مربی پس از چندین بازی که ستاره آن روزها بود، به دلیل عملکردش به عنوان بازیکن و مربی مورد انتقاد قرار گرفت. در استقلال به دلایل انضباطی منضبط نشد. او همچنین با غافلگیری ها و تصمیمات عجیب در ترکیب اصلی مخالف است.

پزشک ورزش: اگر عیسی یک رباط پاره می کرد، بازی کردن فایده ای نداشت
برای بررسی دقیق تر وضعیت عیسی القطر با عباسعلی ربیع، متخصص تشریح و پزشک باشگاه سپاهان تماس گرفتیم. رابی در خصوص آسیب دیدگی رباط های صلیبی و خطر بازی بازیکنان حرفه ای با پارگی رباط گفت: رباط صلیبی عامل مهمی در پایداری مفصل زانو است. آسیب های رباط از خفیف تا پارگی کامل رباط متغیر است. اگر پارگی کامل شود و فرد به تمرین ادامه دهد و عضله را تقویت کند، در معرض خطر بالایی قرار دارد. !! به طور کلی، اگر بازیکنی پارگی کامل سانتر نداشته باشد و اصرار به بازی در لیگ برتر داشته باشد، به نظر من ریسک بزرگی وجود دارد.

ربیع درباره میزان مصدومیت القطر ادامه داد: از وضعیت مصدومیت این بازیکن اطلاعی ندارم اما حدس می زنم این یک تنش جدی باشد، زیرا در معاینات پزشکی دیدند که او از ثبات خوبی برخوردار است. “ورزش”.

رابی در خصوص تفاوت کشش و پارگی و میزان آسیب ورزشکار از رباط صلیبی افزود: اگر رباط صلیبی کشیده شود بستگی به میزان کشش دارد. اگر تنش متوسط ​​و خفیف باشد، ورزشکار می تواند با تقویت عضله به میدان بازگردد، اما اگر تنش زیاد باشد، به ورزشکاران حرفه ای توصیه می کنم که عمل کنند.

«در اینجا باید یک نکته را اضافه کنم. بازیکنی که آسیب رباط دارد، هر چقدر هم که در تمرینات استقامتی به زانویش فشار بیاورد، با فشاری که در زمین می‌زند و وقتی می‌پرد و روی زانویش فرود می‌آید، قابل مقایسه نیست.» عیسی در دربی بازی می‌کند. آسیب بازیکن ممکن است بدتر شود یا بدتر نشود: شما می خواهید برای بازی با تقویت و تمرین آماده شوید، اما اگر کشش زیاد باشد یا پارگی کامل باشد، خطر بسیار زیاد است. پارگی رباط ساکرال خطر بزرگی است.

جالب است بدانید که با وجود این مشکل، بازیکنی می تواند چندین سال بازی کند و هیچ اتفاقی برای او نمی افتد، اما به نظر من بازی در این شرایط عاقلانه نیست، زیرا ممکن است شاخص های حیاتی مفصل زانو را از دست بدهد. ممکن است دیگر جبران نشود و برگردانده شود..»

دیدگاهتان را بنویسید