دهمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» به آخرین ایستگاه خود رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره رحمت دفاع نوایی صبح امروز با معرفی نفرات برتر در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

در این دوره از جشنواره هنرمندانی از 32 استان کشور حضور داشتند که در سه روز برگزاری جشنواره در بخش های تک نفره، آنسامبل و دونوازی با یکدیگر به رقابت پرداختند.


f56fc4c3 1c8c 4de6 b2f1 669112c0e91c خبر خاکستری




جشنواره رحمت دف نوایی صحنه نمایش وحدت و همدلی است

در ابتدای این مراسم امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: امروز دهمین جشنواره دف نوایی رحمت به درختی تنومند و صحنه نمایش همدلی و همدلی تبدیل شده است نه برگه دیگری از فاخر فرهنگی و رویداد هنری با گستره بین المللی استان فرهنگی ورق بزنید.

وی گفت: افتخار بزرگی است که میهمانانی از کشورهای همسایه در جشنواره امسال حضور یافتند و هنر خود را به نمایش گذاشتند و از 549 نفر از هنرمندان دف نواز با 300 اثر و دو گروه بین المللی قدردانی می کنیم و از 256 نفر حضور خواهیم داشت. از دف نواز که در دو گروه جوانان و بزرگسالان و همچنین 79 گروه در دو قسمت ولادت مسیح و 15 نفر در نوازندگی دونفره در اجرای انفرادی شرکت کرد تشکر می کنم.


c0f2f768 38da 4395 855b 41a2f1986291 خبر خاکستری

وی افزود: برگزاری دهمین جشنواره دف نوای رحمت در سنندج با عنوان شهر خلاق موسیقی که به حق پایتخت جهان دف است همراه با هنرمندان موسیقی اصیل کردی تجلیل از همه بزرگان و صدها است. از عارفانی که در مواقع خاص از حق و آوایی یاد می کنند دایر می نواختند.

مرادی افزود: اجرای هماهنگ دف نوازندگان ایران زمین را برای نشان دادن اتحاد و همبستگی مردم ایران در جاده فردوسی برگزار کردیم که نمادی از اتحاد و همدلی همه مردم ایران زمین بود.


c080452d 2e0d 4fea 8bc0 51ae636845f8 خبر خاکستری


استان کردستان به عنوان یک هنرمند شناخته می شود

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: استان کردستان با ویژگی های فراوان در عرصه های مختلف می درخشد اما همواره به نام هنر و هنرمند شناخته شده است.

وی گفت: از حضور در جمع این دسته از معلمان بسیار خوشحالم و برای استاد بیژن کامکار احترام ویژه ای قائل هستم و به وجود چنین هنرمندان کردی افتخار می کنیم.

و افزود: قطعاً طبل نوازان صدای عرفان را از اعماق وجود خود به گوش شنوندگان می رسانند.

خانه موروثی خانواده کامکارها توسط شهرداری تملک و به موزه موسیقی تبدیل می شود

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز گفت: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در دنیا ظرفیت بالایی در عرصه موسیقی دارد و جایگاه موسیقی در بین مردم سنندج و مناطق کردنشین بالاست.

وی گفت: خانه پدری کامکارها توسط شهرداری سنندج تملک و به موزه و مکان موسیقی در استان کردستان تبدیل می شود.


58c2f09b 5c2c 41ae a8c4 f0bae120c2bc خبر خاکستری


بهترین های دهمین جشنواره رحمت دفاع نوایی را برای شما عزیزان آورده ایم

بر اساس آرای هیئت داوران، سیما رضایی از استان یزد در بخش انفرادی مقام سوم را به خود اختصاص داد و فاطمه رباط جزی و شیوا ممیز از خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب دوم و اول شدند.

مقام سوم به امیررضا بیات از زنجان رسید و پارسا مرادی از کردستان و حمیدرضا توکلی از مازندران نیز در رده انفرادی نوجوانان دوم و اول شدند.

لوح و تندیس جشنواره در بخش انفرادی بزرگسالان به نگار فتحی از اصفهان مقام اول و نسیم امیری از استان کرمان و شقایق امیری از نخل سوخته خوزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش انفرادی پسران در رده بزرگسالان سید مبین حسینی و محمد مرادی از کردستان مقام دوم و اول و محمد فتحی چراتی از مازندران مقام سوم را کسب کردند.

گروه «آوین» به سرپرستی مریم کیخسروی مقام دوم جشنواره را کسب کرد و گروه «جهنان» به سرپرستی غزل میرسایی رتبه اول اجرای گروه را در این جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید