برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه علمی در هفته پژوهش/ دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس

مجید میکائیلی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش گفت: سازمان بسیج علمی، تحقیقات و فناوری استان فارس با برنامه ریزی جامع و هدفمند در راستای ترویج فرهنگ پژوهش، بررسی موضوعات علمی و گفتمان سازی تلاش می کند. مسائل علمی و فناوری در سطح جامعه

مسئول سازمان بسیج علم، تحقیقات و فناوری استان فارس با اشاره به لزوم اجرای بیانیه گام دوم، تصریح کرد: با شبکه سازی و شناسایی ظرفیت های علمی، فناوری و نوآوری و همچنین نیروهای متعهد، مؤمن و متخصص، اقدام به اجرای آن کردیم. نگاهی مرزشکنی به مسئله علمی داشته باشید، زیرا در دنیای امروز بالاترین جایگاه با کسی است که در راس دیدگاه علمی قرار دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج مسائل گفت: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری هر جا کار را به دست مردم سپردیم به این نتیجه رسیدیم که هشت سالهای پاسداری از صلح نمونه خوبی از جهاد و ارتقاء است.

میکائیلی در ادامه بر اهمیت هم افزایی در اقدامات و برنامه ها تاکید کرد و گفت: به منظور بهینه سازی و افزایش ضریب اقدامات و برنامه ها در اکوسیستم نوآوری استان، جستجوی هم افزایی ظرفیت علمی و ایجاد بستر و نقش آفرینی در زمینه ها ما علم و فناوری متفاوتی هستیم.

وی افزود: در صورت تحقق این مهم و جلوگیری از کار منزوی می توان در تولید علم و تصمیم گیری نوین، مرزشکنی و مرجعیت ساز در حوزه های مختلف علمی بسیار بهتر و کارآمدتر عمل کرد.

این مسئول با بیان اینکه چشم انداز ما رسیدن به مرجعیت علمی است، تصریح کرد: برای تحقق این امر باید رسیدن به مرجعیت علمی تبدیل به ایمان شود و جهاد علمی صورت گیرد.

وی با اشاره به شعار محوری هفته پژوهش امسال با عنوان «پژوهش و فناوری محرک رشد تولید و مهار تورم» گفت: در هفته پژوهش 200 برنامه علمی در سطح استان خواهیم داشت.

یک مقام مسئول در سازمان بسیج علم، تحقیقات و فناوری استان فارس گفت: دهمین جشنواره جهادی علم و فناوری استان فارس روز چهارشنبه 8 آذرماه ساعت 14:30 در مجتمع فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار می شود. با افتتاح طرح کتاب و دانش بنیان و علمی از بیش از 50 نفر از دانشمندان برتر در بخش های مختلف استان تجلیل می شود.

سازمان بسیج علمی فارس

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ماموریت های سازمان بسیج علمی استان فارس پرداخت و گفت: ماموریت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس، جهاد علمی و بسیج ظرفیت برای دستیابی به اقتدار علمی و تحقق تمدن نوین اسلامی

میکائیلی با توجه به ظرفیت های سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: راه اندازی، به روز رسانی و توسعه بیش از 45 کارگروه خانه نخبگان در سراسر استان با استعداد 560 استاد، نخبگان و مسئولان با هدف از شمارش و حل مسئله، جهت یابی، تحقیقات و پایان نامه ها، درخواست ها و ایجاد بانک اطلاعاتی از سوالات، ظرفیت ها و فرصت های دانشجویی در استان انجام می شود.

وی ادامه داد: شبکه نظرسنجی 300 نفری در سطح استان ایجاد و مطالعات میدانی و طرح های پیمایشی انجام شده که منشأ تصمیم گیری ها، سیاست گذاری ها و راهبردهای بسیاری بوده است.

این مسئول اهداف ایجاد، توسعه و راه اندازی بیش از 54 پایگاه علمی و استقرار مدیریت علمی در بیش از 4000 پایگاه بسیج استان، تقویت و توسعه فعالیت های علمی در سطح جامعه، توانمندسازی علمی و پژوهشی بسیجیان و نقش آفرینی را بر عهده دارد. بسیجیان را در توسعه و شکوفایی بازی می کند و افزود: بیش از هفت مرکز رشد، نوآوری و خلاقیت در استان فارس داریم که بیش از 50 فناور و شرکت دانش بنیان در آن ها حمایت می شوند.

به گفته وی، قرارگاه جهاد علمی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح ها و ایده های فناوری در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج علوم، تحقیقات و فناوری استان فارس همچنین راه اندازی و راه اندازی بیش از 7700 هسته علمی تخصصی فناوری، دانش، توانمندساز و گفتمان ساز در استان را تشریح کرد و بانک نخبگان بیش از 6000 نفر را شناسایی و راه اندازی کرد و از 200 نفر خبر داد. مخترعان و مبتکران برای حمایت مادی و معنوی.

وی همچنین گفت: به منظور آشنایی با دستاوردها، پیشرفت ها و موفقیت های انقلاب، ارتقای آگاهی از شرایط واقعی جامعه و اتحاد نخبگان استان در راستای ارتقای امید و اعتلای غرور ملی اردوهایی را در مسیر پیشرفت علمی برگزار کرده ایم که تاکنون بیش از 7800 دانش آموز به این اردوها اعزام شده اند.

میکائیلی در سخنان خود همچنین به امدادرسانی به شرکت های دانش بنیان و مراکز فناوری و برگزاری جام رسانه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخت.

وی در پایان با تشکر از زحمات نمایندگان رسانه ها در انعکاس اخبار علمی گفت: بدون شک پیشرفت و توسعه علمی در هیچ جامعه ای بدون حضور و کمک رسانه ها امکان پذیر نیست و از جنابعالی تقاضا دارم به حمایت قاطع از مباحث علمی در این زمینه ادامه دهید. رسانه شما