“دهه هشتاد، گزینه میز آمریکا!”


ساعت: 23:11
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908071

گذشت روزها دوباره تقویم زندگی را به 13 آبان رساند، روزی که به یوم الله معروف است و در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی و روزهای پس از پیروزی بر جنایتکاران تاریخ، روزی است. تجلی خاطرات افتخارآمیز برای این کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گذشت روزها دوباره تقویم زندگی را به 13 آبان رساند، روزی که به یوم الله معروف است و در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی و روزهای پس از پیروزی بر جنایتکاران تاریخ، روزی است. تجلی خاطرات افتخارآمیز برای این کشور

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در چنین روزی در سال 1332 به دلیل مقابله با رژیم پهلوی و افشای تصویب ظالمانه و ناجوانمردانه لایحه تسلیم که منجر به 14 سال دوری از کشور شد، کشتار فجیع دانش آموزانی که در آبان ماه جان باختند. 13 57 در دولت موسوم به آشتی ملی شریف امامی در اعتراض به رژیم پهلوی در دانشگاه تهران تجمع کردند که منجر به استعفای وزیر علوم و سقوط دولت و همچنین تسخیر و تسخیر سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام در 22 آبان 58 که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) انقلاب دوم نامیده شد و دانشجویان انقلابی اجساد آمریکایی‌هایی که تلاش کردند را تخریب کردند. برای مقابله با نظام نوظهور اسلامی. اینها حوادثی است که خاطرات تلخ و شیرین آن روزهای حماسی را در صفحات این تاریخ مردمی به یادگار خواهد گذاشت. اما او زنده ماند

با پیروزی انقلاب اسلامی از زمستان 57 تا پاییز 58، تلاش آمریکا برای مقابله با نظام نوین اسلامی مضاعف شد و آنها سعی کردند با سران گروهک های ضد انقلاب ارتباط خود را حفظ کرده و از شبکه های کودتا حمایت کنند. و براندازی و تامین مالی داخلی گروه های تروریستی در غرب و جنوب ایران به اهداف خود می رسند و از طریق مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جاسوسی و خرابکاری علیه ایران، بذرهای نوپا اسلام را پخش می کنند.

22 آبان که فصل حماسه آفرینی نوجوانان و جوانان آن روزها بود در تقویم پر افتخار ایران زمین به عنوان روز دانش آموز جاودانه شد اما این روزها پس از گذشت سال ها از آن دوران و چندین تغییر نسل. و رشد نسل دهه 70، 80 و 90، چند درصد از نسل از جریانات انقلابی و جانفشانی های نوجوانان و جوانان هم سن و سال خود در آن روزهایی که قهرمانان جاودانه این حماسه ها شدند، آگاهند و می دانند. فلسفه اعلام روز دانشجو به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؟!

ناتوانی در پاسخگویی به پرسش مذکور نشان می دهد که نظام آموزشی، نهادهای فرهنگی و نهادهای آموزشی و متولیان اجتماعی در انجام رسالت بزرگ خود در رساندن ادبیات و ماهیت انقلاب اسلامی و دلایل استکبارستیزی به نسل هایی که انجام می دهند ناکام مانده اند. در مورد آن نمی دانم ایامی که این مهم نشان دهنده شکاف نسلی عمیق بین مسئولان و نسل جوان است که باید برای آن تدبیری اساسی اندیشید چرا که اگر نسل کنونی که مسئولیت حساس و کلیدی آینده را بر عهده دارد، از محیط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اگر راهبردهای دشمن مشخص نباشد، دشمن دارای خلاء فکری وسیعی است که باید برای آن راه حل اساسی اندیشید.

موضوع مهم دیگری که باید به آن پرداخته شود، برنامه ریزی دشمن برای نسل جوان ماست که فرمایشات بسیار مهم، راهبردی، روشنگرانه و ارشادی مقام معظم رهبری این نقشه های شوم را روز گذشته در جمع دانشجویی آشکار کرد و معظم له تاکید کردند. تمرکز دشمن بر نیروهای ایران اسلامی برای از بین بردن تفکر انقلابی نوجوانان و جوانان و اظهارات حکیمانه وی در مورد نگرش به غرب و استکبار و صهیونیسم و ​​کشورهای خائن اروپایی با جوانان ایرانی نشان می دهد که نسل جوان به ویژه در دهه 80، اصلی است بهترین گزینه روی میز آمریکا و تحلیل وقایع اخیر و استفاده از چندین راهبرد توسط دشمن برای دستیابی به راهبردهای خطرناک سیاسی با تمرکز بر جوانان دهه 80 در کف آشوب های اخیر. و شورش، تحریک تجزیه طلبان با هدف قرار دادن جوانان جاهل، پرورش مشکلات قومی و مذهبی و همچنین طرح n کلیدواژه های مرتبط با قتل یک دختر جوان در دهه هشتاد و همچنین تلاش برای کشتار در بین نوجوانان و جوانان، تلاش قابل توجه برای متمرکز کردن شورش ها در محیط دانشگاهی و دانشگاهی و طرح عادی سازی اختلاط دختر و پسر در محیط دانش‌آموزان و عادی‌سازی طبیعی‌شدن فساد و فحشا با استفاده از عناصر فمینیستی و فمینیستی گواه روشنی بر این مدعاست که دهه هشتاد هدف مؤثری برای دستیابی به اهداف دشمن بوده و در این جنگ ترکیبی مورد هجوم دشمن و دشمن قرار گرفته‌اند. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان باید در این زمینه از خواب غفلت بیدار شوند و لازم است مدیران، مسئولان فرهنگی و نهادهای اقتصادی با برنامه ریزی دقیق و عدم تکرار ناکامی های گذشته در زمینه های آموزشی، فرهنگی، علمی و… زمینه های اقتصادی و… راه را بر سوء استفاده قاتلان اندیشه انقلابی ببندند، خیابان انقلابی بسازند پیکا برای نجات آینده کشور و جوانان از نقشه های شوم استکبار.

تبیین جهاد، ساماندهی فضای مجازی و رسانه ای، اصلاح شرایط اقتصادی، توجه به ظرفیت علمی، مبارزه با مخربان اقتصادی و مفسدان مالی، برخورد با عاملان ناامنی و حمایت از طرح های دانش بنیان با محوریت جوانان و عبرت گرفتن از گذشته راهکارهایی است که از کشور و جوانان در برابر گزینه های روی میز آمریکا محافظت خواهد کرد.

یادداشت احسان ربیعی رئیس سازمان بسیج چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید