دوبار حقوق بازنشستگان گرفته شد!

دوبار حقوق بازنشستگان گرفته شد!

وی بیان کرد: از مجموع پرونده های مستمری بگیران فعلی سازمان تامین اجتماعی، 2 میلیون و 770 هزار و 97 پرونده مربوط به مستمری بگیران، 146 هزار و 868 مورد از کارافتادگی و یک میلیون و 152 هزار و 644 مورد بازماندگان است. مستمری بگیران مذکور و همچنین افراد تحت تکفل آنها که در مجموع 8 میلیون و 160 هزار و 51 نفر می باشند از خدمات درمانی نیز بهره مند می شوند.

وی با تشریح دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در حوزه مستمری بگیران به اجرای طرح تعدیل بازنشستگی در این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی طرح تعدیل مستمری ها را در دو مرحله با مشارکت و همفکری مجمع اجرا می کند. مراکز مستمری بگیران سراسر کشور و بر اساس میزان بودجه اختصاص یافته به این امر، با رعایت اصول محاسبات بیمه ای، بر اساس دو شاخص مدت پرداخت حق بیمه و میزان دستمزد مشروط به کسر حق بیمه.

مدیرکل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در دوران تصدی دولت سیزدهم مردم یکی از مهمترین دستاوردها در حوزه بازنشستگی این است که علیرغم اجرای تناسب مستمری و افزایش 57.4 درصدی حداقل مستمری، همچنین افزایش 38 درصدی علاوه بر 515 هزار تومان برای سایر سطوح در سال 1401 با حداقل افزایش 27 درصد و افزایش 21 درصدی به اضافه 250 هزار تومان برای سایر سطوح در سال 1402؛ پرداخت ماهانه مستمری بگیران به بیش از 37 هزار میلیارد تومان در ماه افزایش یافته است. اما با تدابیر اتخاذ شده و حمایت قدرت مردمی و مجلس انقلابی; پرداخت به موقع مستمری ها ادامه دارد و در سال جاری نیز وجوه پرداخت مستمری ماهانه بدون وام از سیستم بانکی تامین می شود.

نقش دولت در میزان حقوق بازنشستگان
دولت نقش مهمی در تعیین و پرداخت حقوق بازنشستگان دارد. در سیستم های تامین اجتماعی معمولا دولت مسئول تنظیم قوانین و مقررات مربوط به حقوق بازنشستگان است. این قوانین شامل مواردی مانند میزان حقوق بازنشستگی، شرایط دریافت آن، سن و وضعیت اجتماعی مستمری بگیران و سایر موارد مرتبط است.

دولت معمولاً مسئول تعیین مبالغ مستمری بر اساس شاخص های مختلف مانند آمار تورم، نرخ رشد اقتصادی و هزینه زندگی است. با توجه به این شاخص ها و سیاست مالی دولت می توان مبالغ حقوق بازنشستگی را تعیین و تغییر داد.
علاوه بر این، دولت مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان است. این پرداخت ها معمولاً از منابع بودجه دولتی یا صندوق تأمین اجتماعی تأمین می شود. دولت مسئول تداوم و انطباق پرداخت های بازنشستگی است و به طور کلی سعی می کند این پرداخت ها را به صورت منظم و به موقع انجام دهد.
بنابراین نقش دولت در تعیین و پرداخت حقوق بازنشستگان بسیار مهم است و به سیاست ها و قوانین مربوطه در هر کشور بستگی دارد.